امضاء ۴ قرارداد پژوهشی ازدیاد برداشت از میادین مناطق نفت خیز جنوب

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 مهر 1399 | 13:38 ب.ظ
امضاء ۴ قرارداد پژوهشی ازدیاد برداشت از میادین مناطق نفت خیز جنوب زمان مطالعه: < 1 دقیقه قرارداد‌های پژوهشی ازدیاد برداشت از ۴ میدان مناطق نفتخیز جنوب میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشوربه امضاء رسید. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به امضای ۱۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور برای افزایش ضریب بازیافت توسط […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

قرارداد‌های پژوهشی ازدیاد برداشت از ۴ میدان مناطق نفتخیز جنوب میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشوربه امضاء رسید.

به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به امضای ۱۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور برای افزایش ضریب بازیافت توسط این شرکت، گفت: در قرارداد‌های که بین شرکت ملی نفت و دانشگاه‌های منتخب کشور برای افزایش ضریب بازیافت از ۱۳ میدان نفت و گاز امضا شد، ۴ قرارداد متعلق به میادین  نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود.

احمد محمدی این میادین را شامل میدان بینک، مسجد سلیمان، بنگستان مارون و رگ سفید دانست و گفت: مطالعه افزایش برداشت از این میادین به ترتیب به دانشگاه‌های فردوسی مشهد، سهند تبریز، صنعتی اصفهان و پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این ۴ قرارداد، ۲۱۵ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون یورو است، افزود: ارزش ۶ قرارداد قبلی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان و ۳ میلیون یورو بوده است.

محمدی افزود: از مجموع تولید روزانه‌ای که در شرایط طبییعی در مناطق نفتخیز جنوب انجام می‌شود، بیش از ۷۰ درصد از آن میادین در این مطالعه بررسی و برای افزایش تولید از آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.
۱۳ قرارداد پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی و گازی با دانشگاه‌های کشور با حضور وزیر نفت امضا شد.

این قرارداد‌ها شامل ۱۱ میدان نفتی و ۲ میدان گازی است که در مجموع مبلغ این قرارداد‌ها ۳۵ میلیون یورو و ۷۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار