چه خبر از واگذاری نیشکر هفت تپه؟

وزیر اقتصاد: نیشکر هفت‌تپه در مرحله قیمت‌گذاری و کارشناسی است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 شهریور 1402 | 17:42 ب.ظ
وزیر اقتصاد: نیشکر هفت‌تپه در مرحله قیمت‌گذاری و کارشناسی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه سیّداحسان خاندوزی درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت، مرحله قیمت‌گذاری و کارشناسی این شرکت جهت واگذاری در حال انجام است که امیدواریم تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
نخبگان – وزیر اقتصاد با اشاره به ایجاد رضایتمندی در کشت و صنعت هفت‌تپه پس از واگذاری به توسعه نیشکر، از تعیین تکلیف نهایی این واگذاری پس از مرحله قیمت‌گذاری و کارشناسی خبر داد.

 سیّداحسان خاندوزی چهارشنبه (۲۹ شهریورماه) در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا، در پاسخ به سوالی، درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت، مرحله قیمت‌گذاری و کارشناسی این شرکت جهت واگذاری در حال انجام است که امیدواریم تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

به گفته وزیر اقتصاد، از شهریور ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد، موضوع انتقال شرکت هفت‌تپه از طریق پیمان‌مدیریتی که منعقد شده بود، پیگیری شد.

او خاطرنشان کرد، پس از گذشت قریب به ۲ سال اتفاقات مثبتی در زمینه‌های مدیریتی شرکت هفت‌تپه رخ داده که هم در حوزه کارگری و هم تولید و سرمایه‌گذاری رضایتمندی ایجاد شده است.

خاندوزی با اشاره به مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا برای انتقال شرکت هفت‌تپه، افزود، طبق مصوبه‌های شورای عالی هماهنگی سران سه قوه، بعد از نهایی شدن مرحله قیمت‌گذاری کارشناسی توسط هیئت دولت مراحل واگذاری نیشکر هفت‌تپه انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد، هیئت دولت براساس آخرین صورت‌های مالی شرکت ارزیابی خود را انجام می‌دهد که امیدواریم تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد؛ زمان واگذاری هم بستگی به این دارد که کارشناسی چه زمانی به سرانجام برسد.

بر اساس این گزارش، «آبادانی، امید، زندگی» ارمغان همدلی و اتّحادی است که هم‌اکنون در شهریورماه ۱۴۰۲،  دو سال پس از واگذاری این واحد نیشکری به  شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به چشم می‌خورد؛ در طول این روزها، تحوّلات مهمی در این واحد نیشکری رخ داده و هم در ساختار سازمانی و هم در فرآیندهای تولید شکر و بهبود کیفیت محصولات غیرنیشکری، اتفاقات مثبتی ایجاد شده که لبخند امید را بر چهره کارگران نشانده است.

رضایت ایجاده شده به‌گونه‌ای است که کارگران هفت‌تپه، در اردیبهشت ماه امسال، همزمان با دور دوم سفرهای ریاست‌جمهوری به خوزستان، در قدردانی از حمایت‌های دولت سیزدهم، با «یزله» و استقبالی کم‌نظیر از سیّدابراهیم رییسی، نشان دادند که قدردان دولتی هستند که به وعده‌هایش عمل می‌کند؛ دولتی که با تصمیم کارشناسی، هفت‌تپه را به اهلش واگذار کرد و با پشتیبانی تمام‌عیار، آبادانی، امید و زندگی را به قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران بازگرداند.

تحقق رشد تولید در هفت‌تپه

اخیرا نیز دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌‌وگویی با اشاره به اینکه امسال رشد تولید محقق می‌شود، از پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر در سال زراعی جاری خبر داده و گفته است: تلاش‌مان بر این است که از این میزان، به رکورد تولید ۸۰ هزار تن شکر دست یابیم که افزایشی بیش از ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید./ منبع: روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

  1. حميدرضا نظري   مهر ۱, ۱۴۰۲  

    بخشی از متن ارسالی:
    … در میان مسافران و کمی دورتر از زنان و مردان دستفروش و اجناس گوناگون روی سکو، پیرزنی با کمری خمیده بر روی یکی از صندلی‌ها نشسته و درحالی‌که با دست‌های ناتوان و لرزان به عصای فرسوده‌ای تکیه داده با موی سپید و چهره‌ای شکسته از گذر زمان، با دیدگانی امیدوار، به مسافران ایستگاه نگاه می‌کند. او چشم به راه کسی است که روزی برای دفاع از سرزمینش لباس رزم پوشید و رهسپار دیار شور و شیدایی شد؛ گمشده‌ای که سال‌ها پس از پایان درد و رنج اسارت و دوری از جنگ و رگبار گلوله و انفجار خمپاره و شلیک تانک و خون و دود و آتش، شاید اینک سرافراز و خندان از قطار پیاده شود تا مادر سرش را در دامانش بگیرد و همچون نوزادی تازه متولد شده او را ببوید و نوازش کند و به‌اندازه تمام تنهایی‌ها و دلتنگی هایش اشک بریزد.
    پیرزن که سال‌هاست از صدای استخوان و درد مفصل زانوانش رنج می‌برد، با وجود ضعف و بیماری هرروز قبل از ورود اولین قطار صبح با دشواری از پله های ایستگاه پایین می‌آید و تا خروج آخرین قطار شب، برای دیدار تنها فرزند دلبند، دلاور و رعنایش لحظه‌شماری می‌کند و…

    به نام خداوند عشق و زیبایی
    سردبیر فرهیخته و گرامی
    با سلام و عرض ادب، احتراما متن “سمفونی شگفت انگیز شب و شیدایی”جهت باز نشر، به همه نیک اندیشان شایسته وادی قلم در آن سایت وزین تقدیم می گردد. سلامت و سرافراز باشید

    سرزمین هنر

    https://honarland.ir/%d8%b3%d9%85%d9%81%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%b4%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%d8%b4%d8%a8-%d9%88-%d8%b4%db%8c%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار