به زودی؛ واگذاری طرح قطار شهری اهواز به پیمانکار جدید

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 شهریور 1402 | 17:36 ب.ظ
به زودی؛ واگذاری طرح قطار شهری اهواز به پیمانکار جدید زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز: به زودی طرح قطار شهری از پیمانکار قبلی دریافت و به پیمانکار جدید برای تکمیل و راه اندازی واگذار می‌شود.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
رضا امینی با اشاره به پیگیری‌های فراوان و ارائه مستندات قانونی در رابطه با طرح قطار شهری اهواز، گفت: رای قطعی و لازم‌الاجرا از سوی مراجع قضایی ذیصلاح صادر شد.

به زودی؛ واگذاری طرح قطار شهری اهواز به پیمانکار جدید

به گزارش نخبگان، شهردار اهواز به اهمیت توسعه حمل و نقل شهری و لزوم به سر انجام رسیدن هرچه سریع‌تر این طرح اشاره کرد و افزود: به زودی طرح قطار شهری اهواز از پیمانکار قبلی دریافت و در فرایندی قانونی به پیمانکار دارای شرایط جدید واگذار خواهد شد.

به گفته امینی؛ همزمان با صدور رای قطعی، کار‌های مقدماتی اختصاص اوراق مشارکت دولتی برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول خط یک قطار شهری اهواز در وزارت کشور آغاز شده است.

شهردار اهواز می‌گوید: این اتفاق با حمایت‌های شورای اسلامی شهر اهواز و پیش‌بینی اعتبار‌های ملی (اوراق مشارکت) و منابع داخلی شهرداری به زودی در مدار کار و فعالیت قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بدون شک شهروندان اهوازی در آینده نزدیک شاهد اتفاق‌های جدیدی در اجرای طرح قطار شهری خواهند بود.

گفتنی است؛ قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد و براساس آن، به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز شده و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد، همچنین ۲۴ ایستگاه در طول مسیر ساخته می‌شود.

بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فاز‌های دیگر هم حدود ۹ درصد و ۷  درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با گذشت حدود ۱۷ سال همچنان ناتمام مانده است./ خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار