ایجاد بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 15:17 ب.ظ
ایجاد بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه میزان تولید در صنعت سیمان خوزستان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۳۰۷ تن، فولاد خام ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۸ تن و محصولات فولادی نیز ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۰۳ تن ثبت شده است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا فلاح با بیان اینکه صدور ۲۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۴۰۲ در استان منجر به ایجاد ۸ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی شده است، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی ۱۶۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز صدور ۱۶۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان، منجر به ایجاد ۵ هزار و ۶۸۳ فرصت شغلی شده است.

فلاح با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری در صنایع مختلف استان می‌گوید: در یکسال اخیر یک‌هزار و ۸۰۳ فقره پروانه بهره‌برداری درحوزه صنایع کوچک به ارزش ۷۶ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال صادر و باعث اشتغال‌زایی برای ۲۳ هزار و ۹۷۲ نفر شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: در بحش صنایع متوسط نیز ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۴ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال با میزان اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۷۹۷ نفر صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بخش صنایع بزرگ استان نیز ۱۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۹۰۹ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۵۹ هزار و ۹۶ نفر صادر شد.

به گفته فلاح؛ با صدور این میزان پروانه بهره‌برداری صنایع بزرگ استان ۶۶ درصد، صنایع کوچک ۲۷ درصد و صنایع متوسط ۷ درصد در ایجاد اشتغال نقش داشتند.

رشد تولید در صنایع راهبردی خوزستان

وی با اشاره به روند رو به رشد تولید در صنایع راهبردی خوزستان در سال ۱۴۰۲۲ گفت: میزان تولید در صنعت سیمان خوزستان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۳۰۷ تن، فولاد خام ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۸ تن و محصولات فولادی نیز ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۰۳ تن ثبت شده است.

فلاح افزود: میزان تولید در صنعت ام دی اف استان نیز ۴۲۲ هزار و ۱۶ تن، نئوپان ۳۷ هزار و ۸۳۵ تن و شکر ۷۲۰ هزار تن بوده است.

۲ هزار واحد تولیدی فعال و ۲ هزار واحد تولیدی در دست ساخت در خوزستان وجود دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار