استاندار خوزستان خبر داد:

اعمال تصمیمات سختگیرانه برای مناطق دارای طغیان کرونا

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 فروردین 1399 | 22:29 ب.ظ
اعمال تصمیمات سختگیرانه برای مناطق دارای طغیان کرونا زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان در خصوص احتمال اتخاذ تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت، گفت: بنا شد تصمیمات را مطابق با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش ببریم اما در مناطقی که شرایط طغیان وجود دارد، تصمیمات سختگیرانه اتخاذ شود. غلامرضا شریعتی امروز ۲۷ فروردین در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: ما روند خوزستان را […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان در خصوص احتمال اتخاذ تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت، گفت: بنا شد تصمیمات را مطابق با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش ببریم اما در مناطقی که شرایط طغیان وجود دارد، تصمیمات سختگیرانه اتخاذ شود.

غلامرضا شریعتی امروز ۲۷ فروردین در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: ما روند خوزستان را ارزیابی کرده‌ایم. خوشبختانه همچنان شرایط پایدار است اما شرایط پایداری در بیماری‌های عفونی و مسری هر لحظه ممکن است شکننده شود و ممکن است با یک رفتار خطرناک، این شرایط متلاشی شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنابراین همه باید مراقبت و دقت کنند. اگر مراقبت نشود و رفتار خطرناکی مانند آنچه در رامشیر و هفتکل رخ داد، داشته باشیم یک مرتبه به صورت انفجاری با تعداد موارد زیادی از بیماری مواجه می‌شویم.

استاندار خوزستان گفت: در رامشیر در طول بیش از ۵۰ روز گذشته تنها چهار مورد بیماری داشتیم اما به علت سفر یک اهوازی به یکی از روستاهای رامشیر در ۱۳ فروردین ماه و حضور در یک چادر، در مدت چهار تا پنج روز ۶۸ مورد به تعداد بیماران افزوده شد. موارد هفتکل نیز به همین منوال افزایش یافت.

وی افزود: هر کسی چنین کارهای نادرستی انجام دهد سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازد.

شریعتی در خصوص احتمال اتخاذ تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت، بیان کرد: بنا شد تصمیمات را مطابق با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش ببریم اما در مناطقی که شرایط طغیان وجود دارد، تصمیمات سختگیرانه اتخاذ شود.

وی ادامه داد: به طور مثال برای رامشیر و هفتکل تصمیمات سختگیرانه‌ای اتخاذ کردیم. مقرر شد فرمانداران تصمیمات را اتخاذ و به من ابلاغ کنند تا در صورت موافقت، اجرایی شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دو روستای رامشیر مراقبت شدید شده‌اند و هفتکل نیز به همین منوال. از ورود به این نقاط به شدت ممانعت شده است تا به سطح تثبیت برسیم و سپس مانند تصمیمات ملی عمل می‌کنیم.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد سازمان صمت با همکاری تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مشاغلی که بدون دریافت کد ثبت‌نام فعالیت خود را آغاز کرده‌اند را تعطیل کنند. مشاغل حتما باید در سامانه سلامت ثبت‌نام و کارت سلامت دریافت کنند.

شریعتی گفت: کمیته‌ای متشکل از بسیج، بهورز و دهیار مراقبت‌های جدی در روستاها را انجام می‌دهند و از مشکلات احتمالی ممانعت می‌کنند. این کمیته باید وضعیت سلامت افرادی که از خارج از روستا در این روستاها حضور پیدا می‌کنند را ارزیابی می‌کنند و از برگزاری مراسم ختم، عروسی و حضور در تجمعات جلوگیری کنند. همچنین بر روند اجرای دستورالعمل‌ها در نقاط مختلف نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برداشت محصولات نیز در خوزستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶ میلیون تن برداشت محصولات داشته باشیم اما اقدامات در این زمینه باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود تا هم قوت ملت ما فراهم و هم از انتشار ویروس جلوگیری شود. در این زمینه جهاد کشاوزی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز با هماهنگی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان دستورالعمل‌های لازم را نوشته‌اند و در حال اجرای این دستورالعمل‌ها هستند. با رعایت این دستورالعمل‌ها هم از انتشار ویروس جلوگیری می‌شود و هم برداشت محصولات کشاورزی خوزستان انجام خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار