طرح سوال ، آخرین راه است؛ما راه های بهتری داریم!

سعید آژده
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 شهریور 1398 | 16:52 ب.ظ
طرح سوال ، آخرین راه است؛ما راه های بهتری داریم! زمان مطالعه: ۴ دقیقه طرح سوال یا استیضاح شهردار آخرین راه است/ ما راه های عقلایی و سازنده تری هم داریم! سعید آژده – اعتدال نخبگان/ هیأت رییسه شورا باید در این مسیر هرچه زودتر وارد شوند و موارد یا مسایل بوجود آمده را آسیب شناسی کنند! آقایان سنواتی ، قنواتی و باباپور  در فضایی آزاد و سرشار از […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

طرح سوال یا استیضاح شهردار آخرین راه است/ ما راه های عقلایی و سازنده تری هم داریم!

سعید آژده – اعتدال نخبگان/ هیأت رییسه شورا باید در این مسیر هرچه زودتر وارد شوند و موارد یا مسایل بوجود آمده را آسیب شناسی کنند!

آقایان سنواتی ، قنواتی و باباپور  در فضایی آزاد و سرشار از دموکراسی بدور از جهت ها و جریان های کاذب باید تشکیل جلسه بدهند و به راه حلی مسالمت آمیز دست یابند؛

آنان باید اعضای مخالف شهردار را به حضور دعوت کنند و با ایجاد گفتگو و راه حل عقلایی دست به شور و مشورت بزنند تا آنچه در نهایت به صلاح شهر است و شورا تصمیم گیری شود.

رییس ، نایب رییس و دبیر شورای شهر اهواز بیش از هر زمانی مسولیت شان اینروزها خطیر است آنان باید با ایجاد موقعیتی سالم و فضایی بدور از هرگونه شایبه ترتیبی اتخاذ کنند تا شورا بتواند در پیشگاه مردم و منتقدان سربلند بیرون بیاید.

آنچه در این گیر و دار مسیر شورا و شهرداری بیش از همیشه هویداست ؛نقش تاثیرگذار و انکار ناپذیر هیأت رییسه شوراست که این میان، مغفول مانده است….

عده ای اینروزها شورا را تخریب میکنند که اصلا عقلایی نیست و عده ای دیگر بالطبع و بالتبع از آن دست به مقابله به مثل می زنند و شهرداری را می کوبند که اینکار نیز غلط است

این افراط و تفریط ها سالهاست که گریبان شهر اهواز را گرفته است و هرگاه شهردار و شورا به یک اتحاد رسیدند ،شهر طعم توسعه را چشید و هرگاه اختلاف ها چون زخم های کهنه ی عمیق سر باز کرد آنگاه شاهد بودید که هم شورا متضرر گشت هم شهردار…

ما در این سالها با تجربیات تلخ و شیرینی در شورا و شهرداری روبرو بوده ایم و از جمله این تلخی ها زمانی بود که شورای شهر در فلان دوره منحل شد / دیدید که دود این انحلال بچشم شهر رفت و جز گرفتن فرصت طلایی توسعه، هیچ پشیز دیگری را در بر نداشت!

شورا و شهرداری اهواز امروز ،بیش از هر زمانی به آرامش و اتحاد نیازمند است ، عده ای از اتحاد شورا و شهردار رنج می برند و به شیوه های گوناگون و گاه با  تردستی سعی در انحراف این مجموعه های خدوم دارند ، که اهالی شورا باید با عقلانیت سره را از ناسره تشخیص و تمیز دهند و نگذارند شورای پنجم دستخوش تغییرات تکراری و نابجا شود

نگذارند موریانه ی بدبینی و اختلاف، روح توسعه شهر را بجود، نگذارند شر بر خیر پیروز شود….

آنچه مسلم است این است که شهردار شاعری مبرا از آسیب و اشتباه نیست او هم مثل تمامی انسانها ایرادات دارد و اشتباه کردن جزیی از خصایص انسانی ماست، هیأت رییسه شورا باید دست وی را بگیرد و اشتباهاتش را گوشزد کند و اهالی منتقد شورا را نیز با احترام دعوت کنند و گوش به حرفهای دلسوزانه آنان نیز بدهند ، آنگاه خواهیم دید که با اتحادی مثال زدنی چگونه شهر به ریل توسعه برخواهد گشت….

ما از شورای پنجم انتظارات زیادی داریم

ما از شورای پنجم انتظار داریم که با تجربیاتی که از پنج دوره شوراها بدست آورده اند بتوانند دست به اختلاف زدایی بزنند ، استیضاح و طرح سوال ، آخرین راه نجات نیست عزیزان ما روش های دیگر و پیشنهادات عقلایی  و گرینه های زیادی برای برون رفت از شرایط فعلی روی میز مذاکره داریم که درصورت اجرای آن نه شورا متضرر می شود نه شهردار و مردم و شهر اهواز برندگان واقعی این قضایا خواهند بود در غیر اینصورت باید به برخی موارد ، مشکوک بود!

تخریب شورا ، تخریب شهرداری ست و تخریب شهرداری نیز تخریب شوراست این دو نهاد از هم متمایز نیستند اینها مکمل هم اند* که بسرعت باید مسیر گفتگوی سازنده را طی کنند.

ما نباید شورا و شهرداری را وارد فضای تقابلی کنیم

حسین حیدری از نظر تجربه شورا از همه اعضای شورا امتیازات ویژه و بهتری دارد وی هم در شورای چهارم حضور داشته هم شورای پنجم وی با تجربیات گرانبهایش باید کمک کند تا شهرداری و شورا به یک انسجام برسند

حیدری باید از تجربه اش به نفع شورا و شهرداری استفاده کند او بهتر از هرکسی میداند که لذتی که در دوستی ست در اختلاف نخواهد بود وی در دوره گذشته ابتدا مخالف شهردار موسوی بود بعد انصافا به کمک وی شتافت و ما شاهد ایجاد پروژه های زیادی برای شهر بودیم.

وارد کردن شورا و شهرداری در فضای تقابلی کمکی به هیچکدام نخواهد کرد و حمایت کورکورانه از هرکدام باعث نگرانی دیگری خواهد شد و این مسلما به شهر کمک نخواهد کرد و گره کار در راه حل عقلایی و نشستن و اختلاف زدایی ست.

باز هم تاکید میکنم استیضاح یا طرح سوال ، راه حل نهایی و فرجام آخر نخواهد بود بنابه دلایل زیاد عرض میکنم که هیأت رییسه در اینجا می تواند نقش پررنگ خود را از هر زمان دیگری نشان دهد!

سوال اینجاست ؛اگر شاعری استیضاح شود چه کسی نفع خواهد کرد و چه کسی ضرر!؟

من پاسخ می دهم استیضاح شاعری یک خودکشی دست جمعی خواهد بود که بیش از آنکه شهرداری متضرر شود خود شورا متضرر میشود پس با اعلام حمایت و همبستگی و دلسوزی برای شورا اعلام می کنم که شورای پنجم نباید وارد بازی های انحرافی  دشمنان شود.

شورای پنجم شورای سالم و منطقی و اهل تعامل است ، این شورا تا اینجا من حیث المجموع توانسته با ارفاق نمره قبولی را کسب کند ما در بین اهالی شورا افراد باشرفی داریم آنان باید بدانند که راه نجات آنان در مصالحه و مشورت است

تک تک اعضای شورای شهر دارای جهانبینی وافر و ذهنیتی مستقل و متفاوت اند که در یک کلیت وسیع همه ی آنان مبدل به یک نفر می شوند و این یک نفر مولودی ست بنام شورای پنجم، پس شورای پنجم باید بداند با مصالحه و مشورت می توانند قطار توسعه اهواز را همواره بر ریل سازندگی و خوشبختی حرکت دهند/ انشالله

سعیدآژده ۲۴/۶/۱۳۹۸ اهواز زیتون کارمندی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار