استاندار خوزستان :

پروژه عمرانی جدیدی در خوزستان ایجاد نشود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 خرداد 1398 | 08:40 ق.ظ
پروژه عمرانی جدیدی در خوزستان ایجاد نشود زمان مطالعه: ۳ دقیقه استاندار خوزستان از دستگاه های اجرایی استان خواست تا به دلیل محدودیت های موجود در منابع دولت از ایجاد پروژه های غیر ضرور در سطح استان اجتناب کنند. به گزارش اعتدال نخبگان، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد با تاکید بر اینکه دولت به دلیل تحریم‌های […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استاندار خوزستان از دستگاه های اجرایی استان خواست تا به دلیل محدودیت های موجود در منابع دولت از ایجاد پروژه های غیر ضرور در سطح استان اجتناب کنند.

به گزارش اعتدال نخبگان، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد با تاکید بر اینکه دولت به دلیل تحریم‌های اعمال شده با تنگناهای مالی رو به رو است، گفت: این موضوع بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل تلاش‌ها باید به سمتی باشد که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شوند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله مهمترین اولویت‌های سال ۹۸ دستگاه‌های اجرایی است.

وی تأخیر در راه اندازی پروژه‌ها را هدر رفت منابع عنوان کرد و افزود: اگر این شرایط تداوم داشته باشد با حجمی از سرمایه‌های راکد در استان رو به رو خواهیم شد در صورتی که این پروژه‌ها باید بر اساس آنچه که هدفگذاری شده‌اند تکمیل و به بهره برداری برسند.

مدیریت منابع مالی دستگاه‌ها با اولویت مقابله با بحران

استاندار خوزستان با تاکید بر مدیریت منابع مالی دستگاه‌های اجرایی با اولویت مقابله با بحران‌ها مختلف، گفت: به عنوان مثال اگر در بحران اخیر که با آن مواجه شدیم منابع مالی استان را خرج کرده بودیم قطعاً مقابله با سیل در خوزستان با مشکلات جدی همراه می‌شد.

شریعتی یادآور شد: تا کنون مبلغ جزئی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال به استان خوزستان تخصیص اعتبار شده در صورتی که پیش از این منابع لازم را در اختیار داشتیم و همین موضوع باعث شد تا بتوانیم از این مقطع عبور کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه ۹۸

در بخش دیگری از این نشست رئیس شورای برنامه ریزی استان بر استفاده دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۹۸ تاکید کرد و افزود: منابع مالی برای انجام پروژه‌ها را نباید تنها محدود به اعتبارات، تخصیص‌ها و ابلاغ‌های استانی دانست.

وی افزود: قانون بودجه از ظرفیت‌های متعددی برخوردار است که اگر موارد آن شناسایی و مورد استفاده قرار بگیرد می‌توان گفت منابعی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که با کل اعتبارات استانی آنها برابری می‌کند.

شریعتی با تاکید بر اینکه ادارات در پیگیری برای استفاده از این فرصت نباید کم کاری داشته باشند، گفت: شهرداری‌ها که با مشکلات متعددی در بخش منابع رو به رو هستند می‌توانند بهترین بهره برداری را از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

ایجاد ردیف اختصاصی اربعین برای خوزستان

رئیس شورای برنامه ریزی خوزستان همچنین از ایجاد ردیف اختصاصی استان در حوزه اربعین خبر داد و گفت: پیش از این خوزستان از چنین منابعی در بودجه سالانه برخوردار نبود و منابع آن به صورت ملی به استان ایلام اختصاص می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه به دلیلی نزدیکی ایام محرم و صفر برای تکمیل زیرساخت‌ها در مرزهای شلمچه و چذابه، استان از زمان محدودی برخوردار است، گفت: اعتباراتی که در این ردیف بودجه اختصاص می‌یابد تنها محدود به اربعین نیست بطوری که ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند به بحث تجارت و صادرات کالا کمک کند.

شریعتی تاکید کرد: در ۲ سال گذشته صادرات از مرز چذابه نسبت به شلمچه رشد زیادی پیدا کرده که این موضوع ناشی از زیرساخت‌هایی است که همزمان با ایام اربعین در این مرز ایجاد شد.

استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه سیل به بخشی از مسیر چذابه آسیب زده، گفت: پیش از ایام اربعین اداره کل راه و شهرسازی استان باید نسبت به ترمیم و بهسازی این جاده اقدام کند.

مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزدگان در غرب خوزستان در سال ۱۳۸۸ برای تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق باز شد.

جاده چذابه در سیلاب اخیر به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نیز افزایش آب تالابهورالعظیم دچار آبگرفتگی شد که موجب شد تردد در این جاده ممنوع شود.به همین دلیل سرپرست گمرک چذابه، از بازرگانان، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران خواست تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه، برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان‌ها استفاده کنند.

از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافریچذابه به همین دلیل متوقف شد و کاروان‌های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده کردند.

پارسال حدود ۵۵۰ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار