رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت:

ایجاد نشاط سیاسی و اقتصادی اولویت دستگاهای وابسته به وزارت کشور است

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 آبان 1396 | 22:58 ب.ظ
ایجاد نشاط سیاسی و اقتصادی اولویت دستگاهای وابسته به وزارت کشور است زمان مطالعه: ۳ دقیقه رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: هدف همه دستگاه های وابسته به وزارت کشور ایجاد نشاط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، وجه الله خدمتگزار روز سه شنبه در حاشیه نشست با فرمانداران خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید فضای نشاط در همه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: هدف همه دستگاه های وابسته به وزارت کشور ایجاد نشاط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، وجه الله خدمتگزار روز سه شنبه در حاشیه نشست با فرمانداران خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید فضای نشاط در همه حوزه ها مهیا باشد تا همه بتوانند در فضای خدمت رسانی به مردم گام های ارزنده ای بردارند.
وی افزود: هدف همه فرمانداران در بخش‌های مختلف، دهیاری‌ها، استانداری و سایر دستگاه های وابسته به وزارت کشور ایجاد زمینه خدمت به شهروندان و خدمات رسانی بهتر و ایجاد فضای شادابی، نشاط و رونق در حوزه های مختلف است.

وی بیان کرد: هدف ما از حضور در استان پهناور و زرخیز خوزستان دیدار با فرمانداران استان و کارکنان در استانداری و حوزه بازرسی است تا مسئولیت هایی که به فرمانداران تبیین شده و آنچه را که طول سال انجام داده اند بررسی کنیم و اگر در مسیر با مشکلاتی رو به رو هستند آن مشکلات را شناسایی و برطرف کنیم.
وی تاکید کرد: در حوزه مرکز عملکرد و امور بازرسی چه در مرکز و چه در سطح استان ها، کارشناسانی داریم که براساس ماموریت های تعریف شده برای فرمانداران و با توجه به شاخص های موجود در طول یکسال فرمانداران را ارزیابی و برای آنها نمراتی لحاظ می کنند.
وی گفت: در مجموع فرمانداران خوزستان قدم های ارزنده ای در حوزه کاری خود برداشته اند با این حال از آنها می خواهیم فضای خدمت بیشتر به مردم را فراهم آورند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور همچنین گفت: ایجاد تسهیلات بهتر برای خدمت به مردم در هر استان و اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید از جمله اهداف مهم ما است.
خدمتگزار با بیان این که مردم به عنوان سرمایه‌ عظیم کشور می‌توانند در اجرای برنامه‌های دولت نقش‌آفرینی کنند توضیح داد: اصحاب رسانه نیز پل ارتباطی بین دولت و مردم هستند و خواسته‌های مردم و تلاش دولت در دستگاه‌های اجرایی را منعکس می‌کنند.

**نرخ بیکاری بالاتر خوزستان در مقایسه با دیگر استان ها

مدیر کل بازرسی استانداری خوزستان گفت: نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴٫۵ درصد است که درمقایسه با متوسط کشوری رقم بیشتری است.
وی با بیان این که خوزستان پنجمین استان کشور از نظر جمعیتی است گفت: خوزستان بیشترین مهاجر فرستی را پس از جنگ به خود اختصاص داده است و طی سال‌های اخیر نیز به خاطر مشکلاتی مانند ریزگردها، بالا بودن دمای هوا در تابستان و آلودگی های محیط زیستی این وضعیت تکرار شده است.
مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان بیان کرد: با وجود این که خوزستان در تولید سهم ناخالص کشور رتبه دوم را دارا است اما افزایش آمار مهاجرت از خوزستان زیاد است.
وی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های اقتصادی در خوزستان سرمایه‌بر هستند، عنوان کرد: پایین بودن سهم گردش مالی نسبت به سهم ارزش افزوده استخراج نفت خام و گاز طبیعی از جمله دلایل بالا بودن نرخ بیکاری برای استان است.
هاشمی با تاکید بر این که نمی توان وجود کم کاری، تخلف و تبعیض در نظام اداری را انکار کرد توضیح داد: طولانی بودن مراحل کار اداری و استفاده از روش‌های منسوخ مسایلی هستند که نظام اداری ما به آن دچار است لذا نظارت و بازرسی می‌تواند با بررسی این مسائل و رفع آن‌ها رضایت مردم را جلب کند.

سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به میادن نفتی در منطقه و فعال بودن بیش از ۷۶ درصد شرکت‌های نفتی در غرب کارون گفت: با وجود این چنین منابع خدادادی باید زمینه اشتغال در شهر ما فراهم باشد این در حالی است که آمار رسمی بیشتر شاغلان بستان، دشت آزادگان، هویزه و ابوحمیظه را نیروهای غیربومی تشکیل می دهد.
ناظم ثبوتی با تاکید بر این که بیش از ۵۰ درصد فرصت‌های شغلی شرکت‌های نفتی را می توان از شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه تامین کرد تصریح کرد: نیروهای شاغل باقیمانده حدود ۲۵ درصد از کل استان و کمتر از ۲۰ درصد از دشت‌آزادگان و هویزه تامین می‌شود و همین موضوع موجب ایجاد مشکلات فراوانی در حوزه اشتغال است.
خوزستان ۲۷ فرماندار دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار