اگر دردم یکی بودی چه بودی/ نوشته ای از سعید آژده

سعيد آژده
تاریخ انتشار: جمعه 14 مهر 1396 | 21:05 ب.ظ
اگر دردم یکی بودی چه بودی/ نوشته ای از سعید آژده زمان مطالعه: ۴ دقیقه  من به عنوان یک نویسنده اعتراض دارم مردم استان و اهواز من زیر رگبار گرد و خاک و آلودگی اند و زمستان این مردم نیز به یقین زمستانی سرد و تاریک و خشن خواهد بود.. چرا از نخبگان استان هراس دارید چرا اینقدر کوتوله پرورید ؟ چه چیزی برای پنهان کردن دارید!؟ چرا اینقدر بخل […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 من به عنوان یک نویسنده اعتراض دارم مردم استان و اهواز من زیر رگبار گرد و خاک و آلودگی اند و زمستان این مردم نیز به یقین زمستانی سرد و تاریک و خشن خواهد بود..

چرا از نخبگان استان هراس دارید چرا اینقدر کوتوله پرورید ؟

چه چیزی برای پنهان کردن دارید!؟ چرا اینقدر بخل ،خساست و لجاجت دارید!؟

 اگر دردم یکی بودی چه بودی!؟
اکنون می خواهم به استقبال این دوبیتی که ۳۲۶ دوبیتی باباطاهر است بروم …می خواهم بابا طاهر بشوم و کمی بشورانم و بشویم آلودگی هایی که استان مرا اجیر از بی عدالتی خویش کرده اند پس گوش کنید اکنون و بدانید چه بر اهواز ما می رود…..

نوچه و نوچه پروری در بدنه اداری استان ما نهادینه شده است با سبک و سیاق قجری! با مرید و مراد بازی نمی شود ساختار اداری استان را مدیریت کرد…
کلانشهر اهواز نیاز به یک بازبینی اساسی مدیریتی دارد اهواز و استان نیاز به یک تنفس دیگر دارد ما به دنبال یک هوای تازه ایم….
آقای دوست ….آقای عزیز چند بار زنگ خطر را باید برایت به صدا در بیاوریم تا با تمام وجود بدانی بر این کرسی که شما نشسته ای چه مصیبت ها که اتفاق نمی افتد و این کبک انگار هنوز که هنوز است منقار در برف فرو برده است…….

چرا چالش های مزمن که مبدل به بحران شده و دارند گلوی مردم را می فشرند،را کنترل نمی کنید …آی پزشکان …آی سیاست مداران …آی پزشکان سیاستمدار ….آی سیاستمداران پزشک……درد این استان پس کی دوا می شود!؟

اگر دردم یکی بودی چه بودی
مگر شما عرق این استان را ندارید چرا وقتی پستی گیرتان می آید تنها به فکر گسترش قلمرو سیاسی،قومی، رانتی خودتان هستید!؟

اگر دردم یکی بودی چه بودی

 چرا از نخبگان هراس دارید چرا اینقدر کوتوله پرورید چه چیزی برای پنهان کردن دارید!؟ چرا اینقدر بخل می ورزید چرا اینهمه خساست و لجاجت دارید!؟
من به عنوان یک نویسنده اعتراض دارم مردم استان و اهواز من زیر رگبار گرد و خاک و آلودگی اند و زمستان این نردم نیز به یقین زمستانی سرد و تاریک و خشن خواهد بود……
اگر دردم یکی بودی چه بودی!؟

آقای دوست …آقای عزیز…. از کجا برایت بگویم؟! از پیمانکارهایتان بگویم!؟ اینکه این پیمانکارها در دفتر شما چه می خواهند!؟
پیمانکار نباید در دفتر شما بنشیند و سیگار بکشد و بگوید پس چایی ام کو!؟
پیمانکار چه حقی دارد به مدیر کل بگوید من عوض ات می کنم؟!
پیمانکار باید نظارت بشود نه اینکه در کنار شما احساس امنیت کند …تمام بدبختی های ما به خاطر همین رفتارهاست و بخش اعظمی از فساد اداری نشات گرفته از حضور نا میمون همین پیمانکارانی ست که اکسیژن از فساد و آشوب می گیرند و دنیایی از رانتخواری و آلودگی در چهره آنان هویداست.

پیمانکار نباید کنار شما احساس وجهه و امنیت کند و امر بر او مشتبه شود که مثلا کاره ای هست یا نه؟!

اصولا پیمانکاران قدرت افسانه ای خود را از کجا وام می گیرند!؟
اگر دردم یکی بودی چه بودی
آسیب های اجتماعی مربوط به قوم خاص نیست شما باید با آموزش جلو بروید شما فقر و محرومیت را از کوی علوی بردارید و آموزش و اشتغال ایجاد کنید آن وقت امنیت و فرهنگ خود به خود تولید می شود اما نه با فضای رعب و وحشت هراس انگیز انتظامی، نه با گرفتن فضاهای فرهنگی آموزشی ؛ شما اگر با فرهنگ و آموزش و اشتغال جلو بیایید آن وقت سلفی ها هرگز از کوی علوی و علوی ها یارگیری نخواهند کرد آن وقت مافیایی مواد مخدر آن جا پرسه نخواهد زد……

ریودوژانیرو بقول عزیزی ۲۶ منطقه ی آسیب خیز مثل کوی علوی خودمان داشته است آیا می دانید چه کرده است!؟

اگر دردم یکی بودی چه بودی
آنها در ریودوژانیرو دقیقا آن مناطق آسیب خیز را مبدل به آموزش و علم و فرهنگ نمودند ،فقر را از آنجا گرفتند تا فرهیختگانی خود به خود به وجود بیاید،البته خود به خود به معنای همینطوری و ساده نیست،بلکه به معنای کار کارشناسی است ،آنان مناطق آسیب خیز را از نو ساختند و تلاش نمودند برای حذف مافیا آنهم با ایجاد آموزش و اشتغال ….
♦ این است چاره ی کار این است کار کارشناسی نه اینکه وقتی ازتان انتقاد می شود بیایید رسانه ها را شارلاتان بنامید!
وقتی انتقاد می کنیم آقایان *شانتاژ* می کنند و می گویند : *((اعتراف می کنیم پیه شارلاتانیسم رسانه ای به تنم مالیده نشده بود..!))خب حالا که مالیده شد بگذار خوب بمالد…..چرا فرافکنی می کنید آقای عزیز !؟
وقتی می گوییم غنی ترین استان کشور چرا محروم ترین نیز می باشد آیا می دانید دلیل اش چیست!؟ کسانی مثل شما مسبب این رویه اند!
اگر اینها شارلاتانیسم می باشند بی کفایتی برخی مدیران پس در حد: رانتخواری،کارچاق کنی و دلالی ست…
تضییع حقوق این ملت محروم و شهید پرور به همراه اینهمه محرومیت اینهمه فقر و مرگ و میر اجتماعی که ناشی از بی کفایتی برخی آقایان است اینها را ما چه باید بنامیم !؟
اگر دردم یکی بودی چه بودی….

این سبک مدیریت شیوه ی قجری ست به شکل ملوک الطوایفی و تیول داری به همان رسم قجری کجا دیده اید؟!
کجا دیده اید که ساعت هشت و نیم شب احکام کسانی در شهرداری زده بشود در حالیکه روح شهردار خبر دار این احکام نباشد ،در حالیکه عضو شورای شهر علنا آمده و گفتگو کرده که اصلا ما در جریان این احکام نبوده ایم!؟
ناگفته ها زیاد است اما کلام را کوتاه می کنم به همین دو بیتی از بابا طاهر عریان که چه زیبا گفته است و رحمت بر او باد : اگر دردم یکی بودی چه بودی/ وگر غم اندکی بودی چه بودی/به بالینم طبیبی یا حبیبی/ازین هر دو یکی بودی چه بودی!؟

??سعید آژده مهرماه ١٣٩۶اهواز

برچسب‌ها: ,
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار