با پیگیری های استاندار خوزستان برای حل مشکلات بخش آب و فاضلاب استان محقق شد:

صدور مجوز شورای اقتصاد کشور برای فاینانس طرح آبرسانی به شمال خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 شهریور 1396 | 03:06 ق.ظ
صدور مجوز شورای اقتصاد کشور برای فاینانس طرح آبرسانی به شمال خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه بدنبال پیگیری های استاندار خوزستان برای حل مشکلات بخش آب و فاضلاب استان مجوز شورای اقتصاد کشور برای فاینانس طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای شمال استان با تعهد دولت به مبلغ ۴۰۶ میلیون یورو صادر شد.  نخبگان: در پی پیگیری های استاندار خوزستان برای حل مشکلات بخش آب و فاضلاب استان، نشست شورای اقتصاد […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بدنبال پیگیری های استاندار خوزستان برای حل مشکلات بخش آب و فاضلاب استان مجوز شورای اقتصاد کشور برای فاینانس طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای شمال استان با تعهد دولت به مبلغ ۴۰۶ میلیون یورو صادر شد.

 نخبگان: در پی پیگیری های استاندار خوزستان برای حل مشکلات بخش آب و فاضلاب استان، نشست شورای اقتصاد کشور دیروز  سیزدهم شهریور ماه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارت نیرو، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان اقتصادی و بانکی کشور برگزار شد و در آن موضوع فاینانس آبرسانی به شهرها و روستاهای شمال استان مطرح شد و به تصویب شورای اقتصاد رسید؛ با این مجوز دولت ضمانت فاینانس این طرح به مبلغ ۴۰۶ میلیون یورو را متعهد شد.

♦دکتر غلامرضا شریعتی با اعلام خبر صدور مجوز شورای اقتصاد کشور به نخبگان گفت: پروژه آبرسانی شمال خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل و ۶۹۰ روستای مسیر و با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون یورو در قالب فاینانس خارجی و با تضمین دولت در طول ۳ سال اجرایی خواهد شد.

?استاندار خوزستان توضیح داد: این طرح در راستای مصوبه بزرگ دولت برای حل مشکلات خوزستان در فروردین ماه امسال در ۵ موضوع اساسی و زیرساختی شامل آب و فاضلاب، فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هکتاری، ارتقای پایداری شبکه برق استان، مقابله با ریزگردها و احیای کیفی کارون است.

♦دکتر شریعتی عنوان کرد: در طرح آبرسانی شمال خوزستان کارهای مقدماتی انجام شده بود و مناقصه آن برگزار شده بود و نیاز به تعهد بانک عامل، موافقت بانک مرکزی و مجوز معاونت سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد را داشت که در کوتاه ترین زمان ممکن این موافقت ها و مجوزها گرفته شد و پرونده برای ارائه به شورای اقتصاد کشور آماده شد و خوشبختانه امروز این موضوع در شورای اقتصاد کشور مطرح شد و به تصویب رسید.

?استاندار خوزستان تصریح کرد: هم اکنون با مصوبه شورای اقتصاد شرکتی که در مناقصه برنده شده است و فاینانسور خارجی می‌توانند اقدامات اداری بعدی را در بانک مرکزی و بانک عامل خارجی به انجام برسانند و انشاالله عملیات اجرایی به زودی شروع شود.

?گفتنی است مجوز شورای اقتصاد برای فاینانس صرفا برای پروژه های دارای توجیه مالی صادر میشود اما طرح آبرسانی برای شمال خوزستان با وجود عدم سوددهی و با توجه به پیگیری مسوولان استانی و اهمیت موضوع تحت ضمانت دولت برای فاینانس خارجی قرار گرفت.

این طرح برای آبرسانی به شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل و ۶۹۰ روستای مسیر و در طول مدت ۳ سال اجرا خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار