ظرفیت‌های گردشگری خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی شد؛

نیشکر، دریچه‌ای نو به سوی رونق گردشگری خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 بهمن 1402 | 21:04 ب.ظ
نیشکر، دریچه‌ای نو به سوی رونق گردشگری خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با حضوری فعال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و راهبردهای خود را در رونق‌بخشی به صنعت گردشگری خوزستان به نمایش گذاشت.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش  نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نمایشگاه که دوشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) با حضور رئیس‌جمهور و دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد گشایش یافت، ظرفیت‌های گردشگری، رفاهی و اقامتی صنعت نیشکر خوزستان به عنوان بزرگترین ظرفیت گردشگری کشاورزی ایران، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

ارائه خدمات اقامتی، رفاهی و گردشگری در هتل نیشکر اهواز

هتل چهارستاره نیشکر، یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری خوزستان است که ضمن ارائه خدمات اقامتی و رفاهی مناسب برای گردشگران، نقشی کلیدی در جذب گردشگران و معرفی ظرفیت‌های تولیدی، اشتغال‌زایی، گردشگری و اجتماعی صنعت نیشکر ایفا می‌کند.

این هتل به همراه امکانات ورزشی و تفریحی، در کنار ظرفیت عظیم گردشگری کشاورزی و صنعتی واحدهای هشتگانه نیشکری، توانسته تاثیری مهمی در شکوفایی گردشگری خوزستان داشته باشد.

افزایش درآمد روستائیان ساکن در پیرامون این واحدها باتوجه به حضور گردشگر، هدایت کمک‌های شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی به سمت ایجاد توسعه پایدار گردشگری و صنایع دستی در روستاهای اطراف مزارع و نیز برقراری ارتباط بین فعالیت شرکت و رونق اقتصادی جامعه پیرامونی از پیامدهای مهم رونق گردشگری کشاورزی بر پایه نیشکر در منطقه است.

شکرستان در مسیر رونق گردشگری کشاورزی خوزستان

با توجه به چنین ظرفیت‌هایی، در سال ۱۴۰۰ برای نخستین‌بار جشنواره ملی شکرستان (برداشت نیشکر) به‌عنوان یکی از ۶۲ رویداد شاخص ملی در تقویم ملّی رویدادهای گردشگری ثبت شد و این امر، زمینه را برای رشد و توسعه گردشگری استان خوزستان فراهم کرده است.

ظرفیت‌های گردشگری فراوانی مجاور واحدهای نیشکری از جمله تالاب شادگان، روستاهای علوه، غزاویه و… وجود دارد که گنجینه‌ای بی‌بدیل در صنعت توریسم است و می‌تواند گردشگران زیادی به خود جذب کند.

گنجینه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری در خوزستان

در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، جمعی از مسئولین استانی و کشوری از غرفه نیشکر و دستاوردهای گردشگری خوزستان بازدید کردند؛ در این بازدیدها، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، خوزستان را گنجینه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری برشمرد که با جذب گردشگر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور ایفا کرده است.

استاندار خوزستان نیز در نخستین روز از نمایشگاه گردشگری تهران، از نزدیک در جریان اقدامات مختلف و متنوّع دستاوردهای گردشگری و فرهنگی خوزستان قرار گرفت.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با شعار «سرمایه‌گذاری و گردشگری سبز» از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی دایر است. نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از ۱۱ کشور جهان شامل روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا در این دوره از نمایشگاه پاویون اختصاصی دارند.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار