تامین آب کشاورزی شادگان بصورت ویژه در حال پیگیری است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 دی 1402 | 17:49 ب.ظ
تامین آب کشاورزی شادگان بصورت ویژه در حال پیگیری است زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: برای تامین آب کشاورزی شادگان راهکارهایی در نظر گرفته شده و این موضوع بصورت ویژه در حال پیگیری است.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل از ایرنا ، عباس صدریان‌فر پنجشنبه در بازدید از شهرستان شادگان اظهار کرد: با توجه به بارش‌ها، شرایط به گونه‌ای که پیش‌بینی شد رقم نخورد و اکنون منابع آبی در حوزه سد مارون محدود و لازم است کشاورزان همکاری و همراهی کنند تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

وی افزود: در شرایط موجود تامین آب آشامیدنی، نخلستان‌ها و کشت‌های دائم از اولویت‌های مهم سازمان آب و برق خوزستان است و در ماه‌های پیش رو باید با برنامه‌ریزی مدیریت تامین و توزیع آب انجام شود.

صدریان‌فر گفت: در روزهای آینده نشست‌های با محوریت میزان رهاسازی و یا چگونگی رهاسازی آب سدهای بالا دست از نظر زمانبندی و مقدار آن در شورای سازگاری کم آبی و شورای کشاورزی در استان تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص بررسی‌های کارشناسی انجام و بین دستگاه‌های مرتبط موضوع بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد و سازمان آب و برق بعنوان مجری سیاست و تصمیم‌ها نسبت به رهاسازی و تامین آب اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان بر لزوم رعایت نوبت بندی توزیع آب کشاورزی در بالادست و پایین‌دست در رساندن آب به دیگر کشاورزان تاکید کرد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل، یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما است. استعمران، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار