عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد

انعقاد تفاهم‌نامه سامان‌دهی دو ورودی اهواز/ معابر خاکی آسفالت می‌شوند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 دی 1402 | 13:32 ب.ظ
انعقاد تفاهم‌نامه سامان‌دهی دو ورودی اهواز/ معابر خاکی آسفالت می‌شوند زمان مطالعه: < 1 دقیقه عضو شورای شهر اهواز از انعقاد تفاهم‌نامه سامان‌دهی دو ورودی شهر و آسفالت معابر خاکی خبر داد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با نخبگان، اظهار کرد: اهواز پنج ورودی و خروجی دارد که شامل ورودی کوت عبدالله از سمت آبادان، ورودی ملاشیه از سمت خرمشهر، ورودی از سمت اندیمشک، ورودی شیبان و ورودی از سمت ماهشهر هستند.

وی افزود: در دوران گذشته اقدامی برای سامان‌دهی این انجام نشده است اما از سال گذشته مشاور برای انجام مطالعات و طراحی ورودی‌ها کار را آغاز کرد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه دو ورودی اهواز از خرمشهر و اندیمشک در یک مسیر قرار دارند، گفت: کار مطالعات با اولویت دو ورودی از محدوده مسیر پلیس راه قدیم تا پل نورد (ملاشیه) که شامل ورودی اهواز از خرمشهر و اندیمشک است، به طول ۱۶ کیلومتر انجام شده است. اولویت دیگر مسیر زرگان یا همان ورودی به شهر از سمت شیبان است که شرایط نامناسبی دارد.

وی بیان کرد: اولویت اول، سامان‌دهی ورودی مسیر خرمشهر – اهواز از ملاشیه به سمت میدان انقلاب است. مسیر پلیس راه قدیم تا نورد لوله ۱۶ کیلومتر است که در مرحله اول ۸ کیلومتر از نورد لوله تا ملاشیه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود.

محمودی گفت: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که سامان‌دهی ورودی‌ها و زیرسازی و آسفالت معابر خاکی را انجام بدهند. اصلاح هندسی، تعریض و چهار بانده شدن جاده، ایجاد پیاده‌رو، روشنایی، نصب المان‌های ورودی با نماد اهواز و سامان‌دهی دست‌فروشان انجام می‌شود و در نقاطی که امکان دارد نیز تلاش می‌شود بازارچه‌هایی ایجاد شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، همه معابر خاکی اهواز از جمله معابر خاکی مهدیس زیرسازی و آسفالت می‌شوند.

وی عنوان کرد: در کیانشهر و مهرشهر ۱۵۳ هکتار زمین وجود دارد که در قالب این تفاهم‌نامه مقرر شد این زمین‌ها را آماده‌سازی کنند تا ارزش برای شهرداری از محل این زمین‌ها افزوده‌ای ایجاد شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار