افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان شادگان

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1402 | 19:00 ب.ظ
افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان شادگان زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون: با احداث و استقرار یک دستگاه تفکیک گر ۷۰ تنی در میدان شادگان، ظرفیت تولید نفت خام از این میدان، ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش خبرنگارنخبگان ، قباد ناصری با اشاره به اینکه افزایش تولید از میدان شادگان همواره از اهداف عمده سازمان بوده است، اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های اثربخش برای افزایش ظرفیت تولید از میدان خاصی همچون شادگان که دارای عمق، فشار و دمای منحصر به فرد است، استفاده از تفکیک گر (separator) است که ساخت آن به سازندگان توانمند داخلی و نصب و راه اندازی آن به شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون سپرده شد.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، نصب و راه اندازی تفکیک گر و اتصالات آن را یک پروژه موثر بر تولید پایدار ارزیابی کرد و گفت: ۲ فاز عملیات احداث فونداسیون، استقرار تفکیک گر و اجرای اتصالات توسط کارشناسان نگهداری و تعمیرات به انجام رسید.

دکتر منوچهر حیدری نیا به تشریح این پروژه ۶۵ روزه پرداخت و یادآور شد: در فاز نخست پس از زیرسازی، احداث فونداسیون مطابق نقشه‌های استاندارد تدوین شده با ۷۰ مترمکعب بتن عیار ۴۰۰ و افزودنی‌های مجاز (ژل میکرو سلیس و ابر روان کننده‌ها) به همراه تست و اعتبار سنجی به انجام رسید و ۹ تن میلگرد نیز جهت افزایش استحکام و تحمل (۷۰ تن وزن تفکیک گر و حدود ۲۰ تن وزن سیال) در فونداسیون اجرا شد و تفکیک گر با رعایت نکات ایمنی استقرار یافت.

وی نصب اتصالات و سیستم PLC را به عنوان فاز دوم “درحال اجرا” توصیف و خاطرنشان کرد: این تفکیک گر در آینده نزدیک راه اندازی و بهره برداری خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار