مطالعه یکی از راه‌های مهم آگاهی است

تاریخ انتشار: شنبه 27 آبان 1402 | 20:22 ب.ظ
مطالعه یکی از راه‌های مهم آگاهی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بابیان اینکه خواندن فایده‌های زیادی بر جسم و روح هر فرد دارد و بر کنترل استرس، اعتماد به نفس تاثیرگذار است، گفت:مطالعه یکی از راه‌های مهم آگاهی است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش خبرنگارنخبگان عبدالله افرازه در مراسم پویش اهدای کتاب، احیای زندگی که در کوت امیر شهرستان کارون برگزار شد، ضمن تبریک سی و یکمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نباید اتفاق هایی که در غزه افتاد، بر اثرگذشت زمان موجب فراموشی شود بلکه باید روزبه‌روز بر حساسیت دولت‌ها، ملت‌ها و مداخله‌گرایی خودشان بیفزایند و جنایات را محکوم کنند.

او با اشاره به دسته‌بندی انسان‌ها در قرآن گفت: مهم‌ترین معیارها که خداوند انسان را براساس آن دسته‌بندی کرده، بین انسان‌هایی که می‌دانند و نمی‌دانند، است و قرآن صراحت دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه ایمه نیز بین انسان‌های بافضیلت، دانش و عالم فرق گذاشته است، افزود: مطالعه یکی از راه‌های مهم آگاهی است.

افرازه شهاوند ادامه داد: خواندن فایده‌های زیادی بر جسم و روح هر فرد دارد و بر کنترل استرس، اعتماد به نفس تاثیرگذار است.

او با توضیح اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است و برای خارج شدن از این ریل باید راهکارهایی را اولویت‌بندی کنیم، بیان کرد: نهادهای رسمی، غیر رسمی، دولتی و غیردولتی باید تلاش کنند وضعیت را تغییر داده و ذایقه مردم را سمت مطالعه سوق دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان مناسبت‌ها را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و توضیح داد: برگزاری جشنواره روستاها، مناسبت اربعین، نوروز، مراسم، مدارس و…؛ باید بگردیم و به غیر از کار روزمره‌ای که در زمینه مطالعه انجام می‌دهیم از مناسبت‌ها برای افزایش سرانه مطالعه بیشتر استفاده کنیم.

افرازه شهاوند نقش خانواده در افزایش سرانه مطالعه را تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: متأسفانه نبود مطالعه در بین والدین، آسیب‌های جدی بر پیکره جامعه در بین نسل نوجوان و جوان وارد کرده و بخش قابل توجهی از والدین از سواد لازم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برخوردار نیستند و ضرورت دارد که والدین نقش آفرینی کنند و همپای فرزندان خود کتاب بخوانند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در پایان  ترویج کتابخوانی را مختص یک نهاد یا دستگاه ندانست و تاکید کرد: همه باید پای کار بیایند چه دولتی، غیردولتی، رسمی و غیررسمی و باید در معابر عمومی چون سیتی سنترها، حسینیه‌ها و مساجد ایستگاه مطالعاتی دایر شود.

مطالعه یکی از راه‌های مهم آگاهی است / والدین همپای فرزندان خود کتاب بخوانند

مطالعه یکی از راه‌های مهم آگاهی است / والدین همپای فرزندان خود کتاب بخوانند

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار