برای نخستین بار در سطح وزارت نفت محقق شد؛

طراحی و رونمایی از سامانه جامع همیار نفت (فاز اول-بیمه تکمیلی) با اتکا به توان داخلی

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 آبان 1402 | 10:18 ق.ظ
طراحی و رونمایی از سامانه جامع همیار نفت (فاز اول-بیمه تکمیلی) با اتکا به توان داخلی زمان مطالعه: ۲ دقیقه آیین رونمایی از سامانه جامع همیار نفت با برنامه ریزی و تحت نظارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با اتکا به توان شرکت های دانش بنیان داخلی برگزار شد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش اعتدال نخبگان روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲، از سامانه مذکور که بر اساس درخواست مدیریت منابع انسانی و با هدف ارتقاء خدمت رسانی به نیروهای سازمان تهیه گردیده است، با حضور مشاور و نماینده تام الاختیار مدیرعامل، مدیر منابع انسانی، رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات، معاون مدیر منابع انسانی، رئیس فناوری اطلاعات، مسئول امور بیمه ای مناطق نفتخیز جنوب، رئیس حفاظت سامانه ها و اطلاعات، رئیس سیستم های اداری/مالی/بازرگانی، نماینده مدیر منابع انسانی در بکارگیری سیستم های اطلاعاتی، دبیر کمیسیون مدیران و روسای ستادی منابع انسانی و تعدادی از مسئولین سازمان در دفتر رئیس فناوری اطلاعات، ساختمان ۴ طبقه رونمائی به عمل آمد.

مهندس عباس رضائی رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سخنانی ضمن تشریح قابلیت های این سامانه گفت: این نرم‌افزار به‌عنوان سکوی همه منظوره جهت سامانه‌های خدمات رفاهی حوزه منابع انسانی در نظر گرفته شده‌است. این سامانه در راستای رضایت پرسنل و خانواده محترم ایشان، به شکل قابل اجرا روی سکوی اینترنت پیاده‌سازی شده که از طریق انواع کامپیوتر، لپ‌تاپ، موبایل قابل دسترسی است. در این نشست بخش‌های بیمه تکمیلی، بیمه عمر و بیمه خودرو معرفی و گردش‌کار انواع خدمات ارائه شده و بررسی می گردد. و به‌زودی بخش بیمه‌تکمیلی پس از بررسی و تست توسط کارشناسان مدیریت منابع انسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس رضائی در ادامه در خصوص توسعه سامانه همیار نفت به کمک تیم متشکل از ارکان ثالث و برنامه‌نویسان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیحاتی ارائه داد و افزود: با توجه به اینکه این سامانه قرار است در بستر اینترنت عملیاتی شود لذا باید تجهیزات امنیتی مورد نیاز نیز تامین گردد و در این راستا خواستار مساعدت مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شد.

در ادامه جزئیات فنی، روش های کاربری، ویژگی ها و امکانات سامانه جامع همیار نفت و به ویژه (فاز اول-بیمه تکمیلی) که با سفارش مدیریت منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش بینی و نصب گردیده است، توسط نماینده شرکت پیمانکار دانش بنیان داخلی، به صورت مبسوط تشریح شد.

پس از ارائه کارشناس شرکت تهیه کننده سامانه، مهندس صفرعلی رئیسی مشاور و نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور تولید، پس از تقدیر از تلاش های امیدآفرین صورت پذیرفته توسط کارشناسان فاوا و منابع انسانی در رقم زدن این دستاورد، اظهار داشت: که ضرورت دارد که عقب‌ماندگی‌های صنعت نفت به عنوان صنعت پیشران اقتصاد کشور، در حوزه فناوری اطلاعات به‌سرعت جبران شود. ایشان اظهار امیدواری نمود که به کمک فناوری‌های نوین بتوان خدمت‌رسانی کیفی در شان پرسنل صنعت نفت ارائه نمود؛ و این رویه در تمامی سازمان به صورت شفاف تسری یابد.

در ادامه مهندس ابوالقاسم حبیبی‌پور مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به اهمیت اقدامات گروهی متشکل از نخبگان سازمان که وظیفه برنامه ریزی و راهبری‌ پروژه حاضر را بر عهده داشتند، پرداخت؛ و بیان داشت که صنعت نفت باید سرمایه‌های انسانی خود را بطور ویژه حمایت نماید؛ به گونه ای که ایده پردازان و نخبگان این فراغت را داشته باشند که بیشتر به کار فکری پرداخته و نیروی محرکه نوآوری در سازمان باشند./ پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار