لزوم تامین منابع مالی برای اجرا و تکمیل طرح‌های شهری اهواز

تاریخ انتشار: جمعه 12 آبان 1402 | 17:35 ب.ظ
لزوم تامین منابع مالی برای اجرا و تکمیل طرح‌های شهری اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز بر لزوم تامین منابع مالی برای اجرا و تکمیل طرح‌های شهری تاکید کرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان، رضا امینی بر لزوم تامین منابع مالی طرح‌های شهری تاکید کرد و گفت: استاندار خوزستان و سایر بخش‌ها تلاش می‌کنند تا منابع و مطالبه‌های اهواز را سریع‌تر از پایتخت وصول و به این طرح‌ها تزریق کند تا قولی که به مردم می‌دهیم در زمان خود به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه ارزش کار‌های اجرایی در حوزه حمل و نقل و ترافیک و خرید تجهیزات ترافیکی، حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: ۱۵ هکتار از اراضی مجاور ساحل رودخانه کارون به منظور باز زنده‌سازی رودخانه و اجرای این کار توسط بسیج سازندگی سپاه کلنگ زنی شده است.

امینی به نقش موثر سپاه در بخش سازندگی و  طرح‌های بزرگ کشور اشاره کرد و ادامه داد: در اهواز نیز در خصوص ساخت شبکه فاضلاب، طرح‌های شهری، پل‌سازی، محرومیت‌زدایی و باز زنده‌سازی کارون در حال فعالیت است.

شهردار اهواز درخصوص باز زنده‌سازی ۶۵ هکتار از اراضی ساحل کارون می‌گوید: مطالعات ۶۵ هکتار از اراضی حاشیه کارون برای باز زنده‌سازی انجام شده است و از این میزان، یک پهنه کلنگ‌زنی شده و ۳ پهنه دیگر آماده هستند و کار اجرایی این پهنه‌ها نیز از طریق تفاهم‌نامه و قرارداد‌های بعدی میان شهرداری و پیمانکاران جدید به زودی آغاز خواهد شد.

وی یکی از حوزه‌های مظلوم در شهرداری را حوزه املاک عنوان و اضافه کرد: بسیاری از طرح‌های شهری نیازمند کار‌های ملکی و فعالیت این حوزه هستند، اما کمتر از همکاران این حوزه یاد می‌شود.

امینی گفت: قبل از کلنگ‌زنی طرح باز زنده‌سازی کارون، از سامانه بارنامه درون شهری توسط سازمان حمل و نقل بار شهرداری اهواز رونمایی شد و نیاز بود وانت‌ها و کامیونت‌ها و ورود و خروج وسایل نقلیه حمل بار سامان‌دهی شود و با راه‌اندازی این سامانه، تا حدود زیادی نظم و انضباط برقرار شود و از همکاران این حوزه نیز تشکر می‌کنیم.

وی افزود: هفته قبل از آن نیز ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان عمران شهرداری رونمایی شدند و تجهیزات مورد نیاز آسفالت مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، قبل از آن نیز از یادمان شهدای گمنام و سرافراز اهواز که به نوعی یادمان شهدای حادثه تروریستی سال ۹۷ هم بود در پارک سبحانی رونمایی شد.

امینی با بیان اینکه هفته‌های آینده نیز این برنامه‌ها اجرا خواهند شد، ادامه داد: این کار‌ها انگیزه‌ای است تا زمان‌بندی خود را با الزامات بهره‌برداری از طرح‌ها تطبیق دهیم و ساختار و فرآیند‌ها را تسهیل کنیم، باید خودمان را مکلف کنیم که طرح‌ها در زمان‌بندی تعیین‌شده به بهره‌برداری برسند.

وی می‌گوید: حوزه حمل و نقل و ترافیک ۳ وجه اصلی دارد که وجه نخست مهندسی ترافیک، وجه دوم اعمال قانون و مقررات توسط پلیس راهور و وجه سوم آموزش و تکالیف شهروندی است که بدون متولی است و باید در این حوزه بیشتر کار شود.

شهردار اهواز با اشاره به قرار داشتن ۵ سازمان از ۱۶ سازمان شهرداری در مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، اضافه کرد: باید با بهبود فرهنگ شهروندی به ویژه در خصوص ترافیک، بهبود عبور و مرور و کاهش تلفات انسانی را رقم بزنیم. اقدامات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز زبان‌زد است و شبانه‌روزی به صورت علمی، با تعامل بین بخشی و در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری در حال فعالیت است. از همه همکاران این حوزه تشکر می‌کنم./ خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار