۵ هزار نخل جوان در اهواز کاشت می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 آبان 1402 | 09:34 ق.ظ
۵ هزار نخل جوان در اهواز کاشت می‌شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه شهردار اهواز گفت : نخل باید یکی از نمادهای تشخیص هویت اهواز باشد اما با وجود زحمت‌های فراوان، فعلا شرایط این گونه نیست و باید نخل‌های بیشتر و با روش‌های علمی در شهر اهواز کشت و نگهداری شود.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان: شهردار اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت ۵ هزار نخل جوان در شهر اهواز، گفت: نخل باید یکی از نمادهای تشخیص هویت اهواز باشد اما با وجود زحمت‌های فراوان، فعلا شرایط این گونه نیست و باید نخل‌های بیشتر و با روش‌های علمی در شهر اهواز کشت و نگهداری شود.

رضا امینی در مراسم آغاز کاشت درختان نخل مثمر در سطح شهر اهواز که امروز (۷ آبان‌ماه) انجام شد، با اشاره به جنایت‌های اسرائیل در غزه اظهار کرد: شهادت مظلومانه زنان و مردان بیگناه و بی‌پناه شهر مقاوم غزه و سرزمین مقاوم فلسطین در نبرد ناجوانمردانه رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل را تسلیت عرض می‌کنم.

به گزارش نخبگان ، وی افزود: اسرائیل با بی‌شرمی تمام و اشغال سرزمین فلسطین، برای جبران شکست غیر قابل ترمیم خود دست به جنایت‌های بی‌شماری زده که دل همه انسان‌های آزاده در دنیا را آزرده خاطر کرده است و امیدواریم هر چه زودتر این رژیم غاصب صهیونیستی و کودک‌کش از صحنه روزگار محو شود.

امینی بیان کرد: البته باید پیروزی‌های جبهه مقاومت در نبرد جانانه برای جلوگیری از اشغال نوار غزه و کرانه باختری را تبریک بگوییم. ان‌شاءالله زمان زیادی تا نابودی این رژیم خبیث نمانده است.

شهردار اهواز با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل موضوع مهمی است که ممکن است از دید بسیاری از ما پنهان باشد اما در شرایط بحران، اهمیت آن بسیار قابل لمس است. پدافند غیرعامل یعنی دفاع و نبرد غیرمسلحانه با مشکلات و پدیده‌های طبیعی که به جز نیروهای نظامی، مردم نیز می‌توانند در آن نقش داشته باشند. در همه برنامه‌ریزی‌ها باید با جدیت به این مقوله پایبند باشیم تا هر اقدامی با در نظر گرفتن پیوست پدافند غیرعامل انجام شود.

امینی عنوان کرد: محیط زیست باید توام با سرزندگی باشد و این سرزندگی و نمادهای حیات، همان عناصر حیاتی و طبیعی هستند. در اهواز یکی از مهم‌ترین این عناصر، رودخانه کارون و دیگر بخش‌هایی است که می‌تواند به فضای سبز کمک کند.

 ۵ هزار نخل جوان در اهواز کشت می‌شود

وی بیان کرد: هیچ عنصری از عناصر توسعه نمی‌تواند مانند سبزینگی و درخت به توسعه شهر کمک کند. اهواز را وقتی در حد و اندازه‌های خود و به معنای واقعی پیشرفته خواهیم داشت که درخت به عنوان یک عنصر اصیل توسعه، در جایگاه خود باشد و فضای سبز، گیاهان، درختچه‌ها و گل‌ها جایگاه اصلی خود را در شهر داشته باشند.

شهردار اهواز ادامه داد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است اما به هر دلیلی، چالش‌های اصلی در حوزه فضای سبز وجود دارد که یکی از آن‌ها نقص در شبکه آب خام است.

وی بیان کرد: هر جایی که باید درخت کشت شود، ضمانت آبیاری نیز به عنوان یکی از عناصر سه‌گانه حائز اهمیت است و اگر سلیقه مداخله داده شود با شکست مواجه می‌شود.

امینی با بیان اینکه درخت به تغذیه و آب و هوا نیاز دارد، گفت: نگهداری و حفظ فضای سبز از اصل به دست آوردنش بهتر است بنابراین وقتی در همه خیابان‌های شهر درخت‌هایی که نقش سایه‌سار دارند به جای رواق‌هایی که در خیابان‌ها مشاهده می‌شوند، کشت شوند و اگر در همه معابر درخت و درختچه با شکل و شمایل مطلوب وجود داشته باشد، می‌توانیم بگوییم اهواز از نظر فضای سبز به نقطه مطلوب رسیده است.

شهردار اهواز بیان کرد: باید از نظر برنامه‌ریزی، صرف هزینه‌ها و عملیات اجرایی توامان وظایف خود را انجام دهیم.

وی گفت: جای مطالعات طرح جامع فضای سبز در شهر اهواز خالی است و باید در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز اهواز باشد و آیندگان آن را به سرانجام مطلوب برسانند تا شاهد آشتی ما با طبیعت باشیم و فضای سبز شهر اهواز به جایگاه واقعی و در حد انتظار برسد.

امینی با اشاره به اهمیت نخل در اهواز گفت: نخل در سرزمین‌های گرمسیری با انواع گونه‌ها کشت می‌شود و کارکردها و محصولات مختلفی دارد. از نظر اهمیت نخل، همین قدر کافی است که واحد شمارش آن نفر است و شباهت‌های زیادی به انسان دارد.

وی افزود: قد و قاومت و تاج نخل مانند سر انسان است. مغز انسان که تراوشات و برون دادهای ذهنی انسان را مدیریت می‌کند نیز به خرما، میوه نخل تشبیه شده است. با بریدن سر نخل، مرگ این درخت قطعی است. نخل گونه نر، ماده و خنثی دارد و برای برچیدن محصول گونه‌های ماده باردار، از اصطلاح زایش استفاده می‌شود که این موضوع نیز یکی از شباهت‌های نخل به انسان است.

وی بیان کرد: نخل باید یکی از نمادهای تشخیص هویت اهواز باشد اما با وجود زحمت‌های فراوان، فعلا شرایط این گونه نیست و باید نخل‌های بیشتر و با روش‌های علمی در شهر اهواز کشت و نگهداری شود تا اهواز از این نظر به جایگاه خود برسد.

شهردار اهواز گفت: کشت ۵ هزار نخل جوان در سطح شهر اهواز پیش‌بینی شده است و تعدادی نخل با سن بالا نیز برای کشت در معابر اصلی در آینده خواهیم داشت./ پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار