سرانجام قطار شهری اهواز به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1402 | 21:59 ب.ظ
سرانجام قطار شهری اهواز به کجا رسید؟ زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان آخرین وضعیت پروژه قطار شهری اهواز را تشریح کرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان، امروز جلسه هیئت رئیسه قطار شهری اهواز به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، محمد خانچی در ابتدای جلسه به بررسی روند اجرایی این پروژه پرداخت و اظهار داشت: عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات تعطیلی این پروژه گفت: این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد.

خانچی با اشاره به  رویکرد دولت سیزدهم بر حرکت در آوردن موتور پیشران پروژه های عمرانی  و عزم جدی و پیگیری مستمر در بدنه دولت و مدیریت استانی و همکاری دستگاه قضایی در خردادماه ۱۴۰۲ گفت: رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد. که این اتفاق  موجب رسیدن به افق روشن در اجرای و به سرانجام رسیدن این پروژه است‌.

رئیس هیات مدیره قطار شهری در ادامه به اقدامات انجام شد ادامه روند کاری پروژه اشاره کرد و گفت: ادامه فرآیند ساخت پروژه قطار شهری اهواز در مرحله بررسی توان و عملکرد پیمانکاران در خصوص محول نمودن پروژه به آنها است و مذاکرات در حال انجام است. در مرحله بررسی نهایی و مذاکرات هستیم در صورت نهایی شدن ظرف یک یا دوماه آینده قرارداد جدید منعقد می شود.

خانچی در ادامه با تاکید مجدد بر فعال شدن هرچه سریع‌تر پروژه و کارگاه های قطار شهری افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فازبندی این پروژه و انجام کار جهادی و شبانه روزی  در آینده نزدیک مردم شاهد شتاب در انجام این پروژه و بهره برداری از فازهای مختلف این پروژه در دولت سیزدهم هستند.

وی با اشاره به اجرایی طرح آبرسانی غدیر گفت: کسی باور نمی‌کرد که طرح میان مدت آب غدیر در مدت یک سال انجام شود و خیلی از شهرها و روستاهای استان از نعمت آب شرب پایدار و با کیفیت بهره ببرند و یا سرعت انجام پروژه طرح جامع فاضلاب شهرستان اهواز در مدت روی کار آمدن این دولت با شتاب چندین برابر در حال انجام است‌.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه این دولت، دولت کار و خدمت شبانه است در ادامه گفت: در پروژه قطارشهری باز  به مردم شریف خوزستان نشان خواهیم داد که در کم‌ترین زمان با بهترین شکل این پروژه را به سرانجام می رسانیم./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار