هنرمندان عرصه ادبیات داستانی از صنعت نیشکر بازدید کردند/ مکتب ادبی جنوب شیرین می‌شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 مهر 1402 | 21:47 ب.ظ
هنرمندان عرصه ادبیات داستانی از صنعت نیشکر بازدید کردند/ مکتب ادبی جنوب شیرین می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه جمعی از شاعران و داستان‌نویسان خوزستانی با حضور در کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با ظرفیت‌های صنعت نیشکر در حوزه کشاورزی و صنعت آشنا شدند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان، این بازدیدها در راستای برگزاری کنگره ملّی شعر و داستان کوتاه جشنواره ملّی شکرستان باهدف ایجاد محتوای نرم از صنعت نیشکر و اطلاع‌رسانی به‌دور از شیوه‌های مرسوم تبلیغی برگزار می‌شود.

روایت نیشکر از نگاه هنرمندان

ایجاد محتوای نرم و تأثیرگذار، نکته‌ای است که مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به آن اشاره می‌کند و معتقد است که استفاده از ابزارهای متنوّع ارتباط با مخاطبان عام و خاص برای شناساندن ظرفیت‌های صنعت نیشکر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته دکتر ولید آلبوناصر، باتوجه‌به برگزاری اولین کنگره ملّی شعر و دستان کوتاه شکرستان، روایت نیشکر از نگاه هنرمندان گامی مهم در پیشبرد اهداف و تبیین دستاوردها صنعت نیشکر است و داستان‌پردازان، شاعران و اساتید حوزه زبان و ادب با استفاده از تکنیک‌ها و شگردهای ویژه خود می‌توانند، جایگاه این صنعت و تلاش‌های کارگران و کارکنان را در ذهنیت مخاطبان نهادینه کنند.

وی در ادامه به تبیین دستاوردهای این صنعت شیرین به زبان هنر پرداخت و بیان کرد، شعر و داستان کوتاه به‌عنوان یک اثر ادبی می‌تواند منعکس‌کننده ظرفیت‌های صنعت نیشکر و نقش آن در رونق اقتصاد ملی و محلّی باشد و در اطلاع‌رسانی به‌دور از شیوه‌های مرسوم تبلیغی، کارآمدتر از ابزارهای دیگر عمل کند.

نهادینه‌شدن جایگاه نیشکر در ذهنیت جامعه با زبان هنر، ایجاد برندی معتبر در جامعه از صنعت نیشکر، شکوفایی استعدادهای ادبی در سطح محلّی و ملّی، تاریخ‌نگاری صنعت نیشکر به زبان ادبی، دانش‌افزایی نویسندگان بومی و شناسایی، جذب، پرورش و معرفی استعدادهای هنری خانواده بزرگ نیشکر از موضوعات دیگری است که مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر به آن اشاره کرد.

انعکاس هنرمندانه دستاوردهای نیشکر در ادبیات داستانی

رئیس انجمن نویسندگان خوزستان نیز در حاشیه بازدید ضمن قدردانی از نگاه مدیران نیشکری به مقوله هنر، تأکید کرد که آشنایی داستان‌نویستان با ظرفیت‌های صنعت نیشکر تأثیر مستقیمی در انعکاس هنرمندانه این دستاوردها در ادبیات داستانی دارد.

به گفته فردین کوراوند، نویسندگان آیینه تلاش صنعتگران خوزستان هستند و هر اندازه هنرمندان با فضاها و دستاوردهای صنعتی استان آشنا شوند و اشراف داشته باشند بهتر می‌توانند در آثار خود منعکس کنند.

وی افزود، در بازدید انجام شده از کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک‌خان، با توضیحات مدیرعامل این مجموعه، توانمندی‌های مجموعه صنعت نیشکر برای هنرمندان عرصه ادبیات داستانی آشکار کرد و ذهنیت مثبتی از این صنعت در ذهنشان شکل گرفت.

رئیس انجمن نویسندگان خوزستان این بازدیدها را در ایجاد نگرشی منصفانه از صنعت نیشکر در قشر هنرمند مؤثر دانست و گفت، خَلق و تولید آثار هنری فاخر از پیامدهای ارتباط هنرمندان و صنعت است.

در پایان این بازدید، هنرمندان عرصه ادبیات داستانی در نشست با مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان، نظرات خود را درباره صنعت نیشکر بیان کردند.

سرآغازی برای خلق آثار ادبی در حوزه نیشکر

بر اساس این گزارش، برگزاری کنگره ملّی مقاله، شعر و داستان کوتاه شکرستان به زبان فارسی، عربی و انگلیسی همگام با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی شکرستان در کنار جاذبه‌های این صنعت شیرین می‌تواند سرآغازی برای خلق آفرینش ادبی و ظهور نویسندگان نیشکری هم‌طراز نفت در آینده‌ای نزدیک باشد.

علاقه‌مندان شرکت در این کنگره شعر و داستان کوتاه شکرستان می‌توانند آثار خود را به نشانی sugarcaneliterature@gmail.com دبیرخانه جشنواره ارسال کنند./ روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار