نصب پل شناور عنافچه آغاز شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 مهر 1402 | 18:00 ب.ظ
نصب پل شناور عنافچه آغاز شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از آغاز مراحل نصب پل شناور عنافچه با همکاری دولت و ارتش خبرداد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان- پس از سیل بهار سال۹۸ و تخریب پل شناور عنافچه تنها راه ارتباطی مردم این دهستان با مرکز شهرستان باوی‌ قایق‌های ناامنی است که جان اهالی منطقه و به ویژه دانش‌آموزان را به خطر انداخته است.این پل که توسط ارتش بر روی رودخانه کارون نصب شده، ارتباط بیش از ۳۷ روستا را با شهر ملاثانی، مرکز شهرستان باوی برقرار می‌کند.

به مدت هفت ماه است پل شناوری که توسط ارتش برای اتصال دهستان عنافچه به شهر ملاثانی (مرکز شهرستان باوی) ایجاد کرده بود به دلیل آسیب دیدن جمع‌آوری شده و مردم برای تردد از قایق استفاده می کنند. متاسفانه در این دهستان مدرسه دوره متوسطه، مرکز درمانی و بازار وجود ندارد که به همین دلیل، مردم برای انجام امور زندگی خود باید به شهر ملاثانی تردد کنند. در این مدت مردم با قایق از عرض رودخانه عبور تا به شهر ملاثانی برسند اما ادامه این وضعیت باتوجه به آغاز سال تحصیلی، دشوار شده است.

مراحل نصب پل شناور عنافچه آغاز شد

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از آغاز مراحل نصب پل شناور عنافچه با همکاری دولت و ارتش خبرداد.

پس از پیگیری ها و جلسات یوسفی با وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بوجه و فرماندهی ارتش، مراحل نصب پل شناور عنافچه آغاز و ۵� میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، برای استقرار مجدد پل، اعتبار تامین شده است.

نماینده اهواز همچنین از همکاری مجموعه دولت، وزارت راه، سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار و معاونت عمرانی و به طور ویژه از امیر بیدادی فرماندهی ارتش جنوب غرب کشور و سرهنگ فرقانی فرمانده گروه مهندسی نزاجا و کلیه مجموعه ارتش تشکر کرد.

به گزارش تسنیم، این پل که توسط ارتش بر روی رودخانه کارون نصب شده، ارتباط بیش از ۳۷ روستا را با شهر ملاثانی، مرکز شهرستان باوی برقرار می‌کند، اما با هر بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه این پل زیر آب می‌رود و راه ارتباطی روستاها هم قطع می‌شود.

بعد از سیل بهار سال ۹۸ این پل شناور تعمیر نشد و اهالی برای عبور از عرض رودخانه به ناچار از قایق استفاده می‌کنند که این مسئله خطرات زیادی را برای روستائیان عنافچه که بسیاری از آنها دانش‌آموز هم هستند، در پی دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار