نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر عنوان کرد

افتتاح محور ال ۴۰۰ تقاطع چهارشیر اهواز تا آذرماه

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 مهر 1402 | 17:18 ب.ظ
افتتاح محور ال ۴۰۰ تقاطع چهارشیر اهواز تا آذرماه زمان مطالعه: ۲ دقیقه نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهواز از تکمیل پروژه نورپردازی تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه شهید چمران اهواز تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: سطح آخر تقاطع غیر همسطح شهید کجباف (میدان چهارشیر) معروف به محور ال ۴۰۰ تا اواسط آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان – سیاوش محمودی در گفت و گویی، با اشاره به بررسی وضعیت تقاطع‌های جمهوری و شهید کجباف، پارکینگ طبقاتی و ساختمان شهرداری در جلسه کمیسیون عمران شورا، اظهار کرد: در مردادماه امسال کلنگ تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری به زمین زده شد و بنا بود قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به عنوان طراح و موسسه شهید رجایی به عنوان مجری در مدت ۹ ماه این پروژه را به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: این پروژه از لحاظ فنی مشخصات ویژه‌ای دارد و در مسیر بلوار آیت‌الله بهبهانی از شمال به جنوب و بالعکس قرار داد که یکی از نقاط پرترافیک اهواز است. این پروژه با طراحی خاص با عرض سگمنت ۲۵ متر، در کشور کم‌نظیر است.

نارضایتی از پیشرفت پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهواز گفت: در این جلسه نارضایتی از پیشرفت پروژه به پیمانکار اعلام شد. متاسفانه با گذشت بیش از دو ماه از کلنگ‌زنی، پیشرفت در حد تجهیز کارگاه و ناقص بوده و به ۴ درصد پیشرفت هم‌ نمی‌رسد در صورتی که انتظار داشتیم در این مدت بین ۲۵ تا ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد باشیم.

محمودی عنوان کرد: البته این پروژه معارضی مانند شبکه اصلی فشار قوی برق نیز دارد و از شرکت برق منطقه‌ای انتظار داریم با پذیرفتن هزینه‌های جابه‌جایی به استناد قانون درآمدهای پایدار، نسبت به جابه‌جایی شبکه اقدام کند تا پیمانکار در مدت تعیین شده پروژه را به بهره‌برداری برساند.

بهره‌برداری از نورپردازی تقاطع میدان دانشگاه تا پایان مهرماه

وی با بیان اینکه طراحی سطح صفر (همکف) تقاطع میدان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز که در اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید، مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: طراحی و زیباسازی سطح صفر این تقاطع مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت. پروژه نورپردازی این تقاطع نیز تا پایان مهرماه با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از سطح ال ۴۰۰ تقاطع غیرهمسطح چهارشیر تا نیمه آذرماه

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهواز از بهره‌برداری از آخرین سطح تقاطع غیر همسطح شهید کجباف (میدان چهارشیر) معروف به محور ال ۴۰۰ تا نیمه آذرماه خبر داد و گفت: سطح ال ۴۰۰ این تقاطع، طولانی‌ترین‌ سطح به طول ۷۵۰ متر و ارتفاع ۳۰‌ متر است که اعتبار اولیه آن حدود ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شد و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به معارضان این پروژه، ادامه داد: شبکه توزیع برق از معارضان این پروژه بوده است. در قسمتی از مسیر، شرکت توزیع برق اهواز همراهی کرده و خط را جابه‌جا کرده است اما در قسمت دوم شرکت برق منطقه‌ای باید نسبت به جابه‌جایی آن اقدام کند.

وی عنوان کرد: طبق قانون درآمدهای پایدار، شرکت‌های خدماتی موظف هستند با هزینه خود خطوط شبکه را در صورتی که با پروژه‌های عمرانی و شهری تعارض داشته باشند جابه‌جا کنند اما برخی شرکت‌ها مانند برق نسبت به این قانون که مصوب مجلس شورای اسلامی است، تمکین نمی‌کنند.

محمودی بیان کرد: اگر این شرکت نسبت به جابه‌جایی خط اقدام کند سطح ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف زودتر از موعد و تا پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: طرح زیباسازی و سطح صفر تقاطع غیر همسطح شهید کجباف نیز در این جلسه بررسی شد. / ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار