دستاوردهای صنعت نیشکر در نمایشگاه ملّی «روستا آباد» به نمایش گذاشته شد؛

نیشکر؛ تمام‌قد در کنار مردم روستا

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1402 | 10:16 ق.ظ
نیشکر؛ تمام‌قد در کنار مردم روستا زمان مطالعه: ۲ دقیقه اقدامات و فعالیت‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حوزه توانمندسازی روستاهای پیرامونی کشت و صنعت‌های نیشکری در نمایشگاه ملّی «روستا آباد» تهران به نمایش گذاشته شد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان- این نمایشگاه با عرضه محصولات یک‌هزار تولیدکننده در مصلای تهران به مناسبت روز «روستا و عشایر» توسط معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری برپا شده است.

نیشکر در مسیر آبادانی روستاهای پیرامونی

در سال‌های اخیر، شرکت توسعه نیشکر با حمایت از اشتغال روستایی و پشتیبانی از رونق تولید در جوامع پیرامونی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، سهم قابل توجهی در توسعه و توانمندسازی روستاهای همجوار واحدهای نیشکری داشته است.

اقدامات این شرکت در مناطق همجوار در حوزه اشتغال، تولید، گردشگری و… رضایت نسبی جوامع پیرامونی را به دنبال داشته است؛ رضایتی که سبب شده این شرکت به عنوان نماد محرومیت‌زدایی و توسعه جوامع روستایی شناخته شود.

رونق گردشگری روستایی

رونق گردشگری روستایی یکی از اقدامات صنعت نیشکر در این مسیر است؛ این صنعت با احیای گردشگری و سرمایه‌گذاری در مناطق پیرامونی در راستای مسئولیت اجتماعی، توانسته موجب رونق اقتصادی روستاهای همجوار شود.

روستای «صراخیه» نمونه‌ای از مناطقی است که صنعت نیشکر نقش مهمی در رونق گردشگری آن داشته است؛ این روستا به «ونیز» ایران شهرت یافته در دل تالاب شادگان قرار دارد. صنعت نیشکر در راستای احیای این تالاب و رونق اشتغال و گردشگری منطقه با پمپاژ ۳۰ مترمکعب در ثانیه آب از رودخانه کارون از طریق کانال‌های نیشکر، گامی برای احیای آن برداشته و جانِ تازه‌ای در آن دمیده است.

همچنین، این شرکت در راستای توجه به گردشگری منطقه، بوم‌گردی روستاهای پیرامونی و نمایش توانمندی‌های آن را در نظر گرفته و هر ساله با برپایی جشنواره ملّی شکرستان، نقشی کلیدی در معرفی ظرفیت‌های این مناطق دارد.

رونق ۱۷۴ روستای پیرامونی با ایجاد اشتغال

اشتغالزایی یکی دیگر از اقدامات شرکت توسعه نیشکر در توسعه روستاهای پیرامون است؛ این شرکت با اشتغال ۲۶ هزار نفری به صورت مستقیم
تاثیر مستقیم و به‌سزایی در رونق ۱۷۴ روستای اطراف واحدهای نیشکری داشته است.

در عین حال، توانمندسازی پیمانکاران روستایی اقدام مهم صنعت نیشکر است که در سالیان اخیر محقق شده است؛ در این زمینه موفقیت‌های قابل توجهی به‌دست آمده و علاوه‌بر انتقال دانش فنی به روستائیان، موجب توانمندسازی آن‌ها شده است.

شیرین‌کامی مردم از دستاوردهای نیشکر

اقدامات این شرکت در حوزه‌های متنوّع تولیدی، اشتغالزایی، گردشگری، عمرانی، پزشکی و آموزشی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کام مردم روستاهای همجوار را شیرین کرده است.

اخیرا نیز طرح ایجاد صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و فرآوری خرما را در راستای ایجاد اشتغال، توانمندی مناطق پیرامونی طرح‌های نیشکر و شکوفایی اقتصادی مناطق روستایی در دست بررسی دارد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه ملّی «روستا آباد» از ۱۲ مهرماه برپا شده و علاقه‌مندان به‌منظور آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی و اقدامات شرکت توسعه نیشکر می‌توانند تا ۱۸ مهرماه به غرفه این شرکت در مصلای تهران مراجعه کنند.

منبع : روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار