مقاومت بخش خصوصی از بازگرداندن موزه هنرهای معاصر اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 مهر 1402 | 17:27 ب.ظ
مقاومت بخش خصوصی از بازگرداندن موزه هنرهای معاصر اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اتمام قرارداد موزه هنرهای معاصر اهواز خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای تحویل ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مقاومت می‌کند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان – مجید منادی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: پس از سپری شدن هفت سال در شهریورماه ۱۴۰۱ قرارداد فی مابین به پایان رسیده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و بخش خصوصی، طرف قرارداد از تحویل ساختمان و اموال آن خودداری می‌کند که موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی افزود: امکانات این موزه همچون چیلرهای خنک کننده، ترانسفورماتور برق و تجهیزات برقی شامل تابلو، کابل مخصوص موجود در اتاق برق و وسایل آشپزخانه‌ از موزه خارج شده‌اند.

منادی گفت: خواسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تنها بازگشت ساختمان موزه هنرهای معاصر نیست بلکه باید براساس صورتجلسه روز واگذاری با تمام امکانات و تجهیزات به اداره کل و هنرمندان برگردد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به موزه دسترسی ندارد

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، باوجود اتمام قرارداد اما همچنان این اداره کل به موزه دسترسی ندارد و هیچ چیز تحویل داده نشده است.

وی افزود: همه امکانات و وسایل موزه جزو اموال دولت و مردم محسوب می‌شوند از این رو حتی از کوچک‌ترین آن‌ها نمی‌گذریم و باید همه چیز همچون روز واگذاری به موزه برگردد و خسارات وارده جبران شوند.

حال ناخوش گنجینه موزه

منادی دلیل تعلل بخش خصوصی نسبت به بازگردانی موزه به اداره کل ارشاد استان را نامشخص و وضعیت گنجینه آثار موزه را نامناسب دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گنجینه اوضاع خوبی ندارد، افزود: گنجینه موزه نیازمند شرایط و استاندار خاصی است که الان موزه فاقد این شرایط است؛ در نتیجه آثار هنری گنجینه در محیط مناسب قرار ندارند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها بسیار زیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآورشد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحد حقوقی این اداره کل به همراه وکیلی که برای این موضوع اختصاص داده شده به صورت روزانه پیگیر بازپس گیری موزه هستند و برگرداندن موزه اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دستگاه‌های مسئول در این زمینه و دستگاه قضایی هماهنگ است و پیگیری بازگشت موزه به صورت قانونی نیز در حال انجام است.

موزه هنرهای معاصر اهواز در ۲ طبقه و با پنج گالری در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد؛ گنجینه این موزه ۷۰ اثر دارد.

این موزه شهریور ۹۴ در قراردادی به بخش خصوصی واگذار شد که واگذاری آن واکنش و اعتراض برخی هنرمندان را در پی داشت.

در سال‌های اخیر آسیب زیادی به ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز، فضای داخلی موزه و گنجینه موزه که در برگیرنده آثار ارزشمندی است، وارد شده است؛ بخش‌هایی از ساختمان موزه دچار آتش‌سوزی شد و چندین بار مورد سرقت قرار گرفته است./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار