پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات عوارض آلایندگی به خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 مهر 1402 | 17:37 ب.ظ
پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات عوارض آلایندگی به خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان از پرداخت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان خبر داد و گفت: این اعتبار بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری به تناسب جمعیت توزیع خواهد شد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان – علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز (۱۱ مهرماه) با تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات خوزستان از محل عوارض آلایندگی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تخصیص یافت و به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

به گزارش اعتدال نخبگان وی افزود: این مبلغ مربوط به سال‌های گذشته است که تا قبل از دولت سیزدهم اقدام خاصی جهت پرداخت آن انجام نشد اما خوشبختانه پس از پیگیری‌های انجام‌شده و در نتیجه توجه ویژه رئیس‌جمهور و هیات دولت به ویژه وزارتخانه‌های اقتصاد و نفت به خوزستان، این مبلغ به حساب اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان واریز شد.

حسینی محراب تصریح کرد: پیش از این و در دو سال فعالیت دولت، ۹ هزار میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته بود که با واریزی اخیر، در مجموع ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در قالب اعتبارات عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته است. تخصیص این ارقام قابل ملاحظه که در نوع خود بی‌سابقه بوده، نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به خوزستان است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه روستایی و عشایری و یک هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه شهری از محل اعتبارات عوارض آلایندگی در استان خوزستان اجرا شده است.

استاندار خوزستان گفت: طبق روال گذشته این مبلغ نیز در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، شهری و … و بر اساس تعداد جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع خواهد شد.

حسینی محراب عنوان کرد: با اجرای پروژه‌هایی که از محل اعتبارات عوارض آلایندگی اجرا شده است و در آینده هم اجرا می‌شود، چهره استان خوزستان از لحاظ آسفالت، جدول‌کشی، پیاده‌روسازی و…در روستاها و بخش‌ها تغییر اساسی خواهد کرد و همچنین بخش اشتغال بیش از پیش فعال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به نگاه حمایتی دولت مردمی به استان خوزستان و اختصاص این مبلغ، امیدواریم شاهد بهبود شرایط زیرساختی و عمرانی استان و کاهش محرومیت‌ها باشیم./ به نقل ار استانداری خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار