انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 شهریور 1402 | 17:23 ب.ظ
انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب در خوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» را در راستای یادمان قیصر امین پور برگزار می‌کند.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر آن شهرستان، شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» را برای یادمان زنده یاد قیصر امین‌پور با حضور شاعران ملی و استانی در مورخ هشتم آبان ماه در شهرستان گتوند برگزار می‌کند.

مجید منادی بیان کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، نقش زنده‌یاد امین‌پور در شعر و ادبیات معاصر فارسی، تأثیر فرهنگ مقاومت و ایثار در رشد و اعتلای آفرینش‌های ادبی، تأثیر اشعار امین‌پور بر ادبیات کودک و نوجوان و خلق اشعار خلاقانه برای گروه سنی کودک و نوجوان از جمله محورهای جشنواره یاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد: بعد از بررسی و داوری، آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

منادی، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تلاش در راستای شناخت ویژگی‌های شخصیتی، علمی و ادبی شاعر انقلاب، زنده‌یاد امین‌پور و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملّی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی آنان عنوان کرد.

وی گفت: هر شاعر می‌تواند در هر بخش از جشنواره حداکثر سه اثر خود را که قبل از آن در هیچ جشنواره یا کنگره پذیرفته نشده به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی darkoocheaftab@gmail.comاارسال و یا آثار خود را به همراه فرم موجود در فراخوان تکمیل و به نشانی خوزستان، گتوند، جاده اصلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند پست کنند.

وی با بیان اینکه حضور شاعران در جشنواره الزامی است، اظهار کرد: برگزیدگان برای خوانش اشعارشان باید در جشنواره حضور داشته باشند و در صورت غایب بودن براساس قوانین جشنواره از برگزیده تقدیر نمی‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار