رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد؛

افزایش فرآیند و زمانبندی انتخابات مجلس از ۸۳ به ۲۰۹ روز

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 شهریور 1402 | 23:25 ب.ظ
افزایش فرآیند و زمانبندی انتخابات مجلس از ۸۳ به ۲۰۹ روز زمان مطالعه: ۲ دقیقه افزایش فرآیند و زمانبندی انتخابات مجلس از ۸۳ به ۲۰۹ روز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان / رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: قبلاً فرایند و زمانبندی انتخابات از زمان دستور شروع تا روز برگزاری، ۸۳ روز بود که در قانون جدید به ۲۰۹ روز رسیده است.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۴۵ نفر در حوزه‌های انتخابیه خوزستان برای کاندیداتوری مجلس پیش ثبت نام کردند که نسبت به دور گذشته انتخابات مجلس، افزایش سه برابری داشته است که این تعداد ثبت نام کاندیداها نشانگر حضور پرشور مردم در انتخابات خواهد بود و ما باید همه تلاش خودمان را در راستای برگزاری یک انتخابات سالم انجام دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده برای همه فرمانداری‌ها ارسال و به فرمانداران تاکید شده در زمان باقی مانده نسبت به انجام آن اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: قبلاً فرایند و زمانبندی انتخابات از زمان دستور شروع تا روز برگزاری، ۸۳ روز بود که در قانون جدید به ۲۰۹ روز رسیده است.

شهاوند با تاکید بر اینکه، شرایط بررسی صلاحیت کاندیداها آسان‌تر شد، اظهار کرد: زمان کافی برای بررسی صلاحیت کاندیداها در نظر گرفته شده و هر نامزد زمان کافی برای ثبت نام و اعتراض دارد؛ همچنین این تغییرات برای کاندیداها زمان لازم را مهیا می‌کند تا ظرف حداکثر یک ماه پس از پیش ثبت نام نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام کند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان یادآور شد: پس از بررسی پیش ثبت نام کاندیداها در مهرماه نتایج اعلام خواهد شد و هر کاندیدایی که کد رهگیری دریافت کرده باشد امکان ثبت نام دارد و کاندیداهایی که مشکل در پیش ثبت نام داشتند، فرصت یک ماهه از ۲۶ شهریور تا ۲۶ مهرماه دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند.

شهاوند تاکید کرد: به همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات توصیه شده طبق جدول زمانی برگزاری انتخابات پیش بروند و با توجه به زمان خوب باقی مانده کارها و روند آماده سازی انجام شود.

وی ادامه داد: در زمینه سلامت انتخابات، یکی از مهمترین موضوعات، ضرورت بی طرفی و عدم جانبداری هیأت‌های اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات است لذا فرمانداران باید در این زمینه به تکالیف قانونی و شرعی خودشان عمل کنند. ستاد انتخابات استان در این زمینه نظارت جدی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان، مسئله آماده سازی زیر ساخت‌ها در روند برگزاری انتخابات و رأی گیری را بسیار مهم دانست و گفت: تمهیدات لازم از سوی دست‌اندرکاران پیش بینی شده تا مشکلی برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی به وجود نیاید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار