ضرورت تسریع در اجرای طرح ملی مسکن در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1402 | 23:19 ب.ظ
ضرورت تسریع در اجرای طرح ملی مسکن در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان از ضرورت تسریع در اجرای طرح ملی مسکن در خوزستان خبر داد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان/استاندار خوزستان گفت: روند ساخت و ساز طرح ملی مسکن در استان قابل قبول نیست و این طرح باید همپای کشور در خوزستان حرکت کند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ،استاندار خوزستان در نشست فعالان اقتصادی حوزه مسکن در سالن جلسات استانداری خوزستان گفت : براساس برنامه  ۲۸۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن در استان باید در مدت چهار سال ساخته شود.

علی اکبر حسینی محراب افزود :  روند ساخت و ساز طرح ملی مسکن در استان قابل قبول نیست و این طرح باید همپای کشور در خوزستان حرکت کند.

وی ادامه داد : متاسفانه خوزستان یکی از استان‌های ضعیف در اجرای طرح ملی مسکن بوده و ضرورت دارد با همکاری بخش خصوصی به روند اجرای این طرح سرعت بخشید.

استاندار خوزستان  یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود ساخت و ساز در استان را پای کار آمدن انبوه سازان دانست وبیان کرد : سرمایه گذاران خارجی درخواست انبوه سازی در ایران را با کمترین هزینه داده‌اند، اگر سرمایه گذاران خارجی امکان ساخت خانه با هزینه کم را دارند چرا انبوسازان داخلی اقدام نمی‌کنند.

حسینی محراب اظهار کرد: باید ساختمان سازی در استان با تفکر و مشورت نظام مهندسی انجام و برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه باید از مصالح با کیفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش قیمت خانه در استان باید در ساخت و ساز رقابت ایجاد شود، افزود: فعالان حوزه ساخت و ساز از مردم و جوانان برای خانه دار شدن حمایت کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه روند ساخت و ساز خانه و آبادانی در روستاهای استان بسیار بهتر شده است، گفت: به دلیل بهبود فضای عمرانی روستاها در برخی مناطق استان شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم.

وی افزود: باید رایزنی شود که تولیدات داخلی مصالح ساختمانی در بورس بیشتر به درون استان تخصیص داده شوند تا ساخت و ساز در خوزستان رونق بیشتری بگیرد.

حسینی محراب اظهارکرد: نظام مهندسی به عنوان دستگاه بسیار مهم ناظر بر ساخت و ساز مسکن باید کاستی‌ها و نواقص خود را برطرف کند و با کمترین خطا کار نظارت خود را انجام دهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار