پروژه دفع آب‌های سطحی اهواز تا زمان بارندگی‌ها تکمیل می شود؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 شهریور 1402 | 15:58 ب.ظ
پروژه دفع آب‌های سطحی اهواز تا زمان بارندگی‌ها تکمیل می شود؟ زمان مطالعه: ۲ دقیقه عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی، گفت: با توجه به مسطح بودن اهواز قطعا میزان آبگرفتگی‌ها به صفر نمی‌رسد اما با تکمیل هر کدام از پروژه‌های تعریف شده در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی، شرایط بهتر می‌شود و انتظار می‌رود میزان و زمان آبگرفتگی‌ها کمتر شود. به گزارش نخبگان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی، گفت: با توجه به مسطح بودن اهواز قطعا میزان آبگرفتگی‌ها به صفر نمی‌رسد اما با تکمیل هر کدام از پروژه‌های تعریف شده در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی، شرایط بهتر می‌شود و انتظار می‌رود میزان و زمان آبگرفتگی‌ها کمتر شود.

به گزارش نخبگان عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی در آستانه آغاز فصل بارندگی‌ها اظهار کرد: بزرگترین طرح دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز پروژه خط الهادی به طول سه کیلومتر و احداث یک ایستگاه پمپاژ است که عمدتا منطقه ۶ و بخشی از منطقه ۴ را تحت پوشش می‌دهد و بخشی از آب این مناطق در تخلیه می‌کند.

وی در خصوص طولانی شدن روند اجرای این پروژه، افزود: برای اجرای این پروژه، خط باید از دانشگاه شهید چمران اهواز عبور می‌کرد و مقدار زیادی از زمان را برای گرفتن مجوز از دست دادیم. عبور از بلوارهای ساحلی و بلوار گلستان نیز از دیگر مشکلات و سختی‌های اجرای پروژه بوده است.

شیشه‌گری بیان کرد: بعد از اربعین حسینی (ع) عبور از زیر ریل راه آهن هم انجام می‌شود. مقدار جزئی از خط سه کیلومتری پروژه باقی مانده و پروژه ایستگاه پمپاژ آن در حال فعالیت است که در صورت تکمیل خط، از آن برای خروج آب به سمت رودخانه استفاده می‌شود. تلاش بر این است که این پروژه تا قبل از بارندگی‌ها تکمیل شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: دیگر مناطق شهرداری اهواز نیز به صورت موردی پروژه‌هایی در این خصوص تعریف کرده‌اند و برخی از کارها شروع شده‌اند و امیدواریم تا قبل از بارندگی‌ها اقدامی انجام شود.

شیشه‌گری بیان کرد: با توجه به مسطح بودن اهواز قطعا میزان آبگرفتگی‌ها به صفر نمی‌رسد اما با تکمیل هر کدام از پروژه‌های تعریف شده در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی، شرایط بهتر می‌شود و انتظار می‌رود میزان و زمان آبگرفتگی‌ها کمتر شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار