افتتاح فاز نخست پایانه مکانیزه غلات در بندر امام/ پروژه گازرسانی بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 شهریور 1402 | 21:35 ب.ظ
افتتاح فاز نخست پایانه مکانیزه غلات در بندر امام/ پروژه گازرسانی بهره‌برداری شد زمان مطالعه: ۴ دقیقه فاز نخست پروژه احداث پایانه مکانیزه شماره چهار غلات به ارزش ریالی ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد، چهار باب انبار نگهداری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش نخبگان و به نقل از تسنیم از بندر امام خمینی(ره)، صبح امروز وزیر […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فاز نخست پروژه احداث پایانه مکانیزه شماره چهار غلات به ارزش ریالی ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد، چهار باب انبار نگهداری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نخبگان و به نقل از تسنیم از بندر امام خمینی(ره)، صبح امروز وزیر راه و شهرسازی به همراه مسئولان عالی رتبه سازمان بنادر و دریانوردی و با استقبال ائمه جمعه و مسئولان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری برای آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه با ۵۹ هزار میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان سفر کرده و از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کردند.

فاز نخست پروژه احداث پایانه مکانیزه شماره چهار غلات به ارزش ریالی ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد، چهار باب انبار نگهداری کالا و ایجاد سایت ریلی به ارزش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدهای و بازیافت پسماند کشتی به ارزش دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در بخش اجرای پروژه‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، عملیات گازرسانی به مجتمع بندری، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات اسکله‌های ۱۶ تا ۲۴، سیستم اعلام و اطفای حریق و تهویه پست‌های برق و مراکز مخابرات و نوسازی و بهسازی محوطه کانتینری به ارزش ریالی ۳ هزار و ۱۶۶ میلیارد افتتاح و بهره‌برداری شد.

در بخش تامین و بهره‌برداری از تجهیزات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، تجهیزات استراتژیک و محوطه‌ای، طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی و اکسس کنترل بندر امام خمینی(ره) به ارزش ۱۰ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث انبارهای نگهداری کالای صادراتی و احداث دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی(ره)، شادگان و سجافی به ارزش ریالی ۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد، آغاز شد.

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پایانه شماره یک غلات و پایانه مواد معدنی بندر امام خمینی(ره) به ارزش ریالی ۲۰ هزار میلیاردی با بخش خصوصی منعقد شد. در مجموع با اجرای این پروژه‌ها ۵۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۲ هزار و ۲۳۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)استان خوزستان ایجاد شده و می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه عملیات گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان خوزستان، با حضور در مجتمع بندری امام خمینی(ره) اجرای عملیات گازرسانی به این مجتمع بندری را مورد بهره‌برداری قرار داد.

این پروژه با ۱۵ کیلومتر خط لوله و اعتبار یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.میزان اشتغالزایی این پروژه ۱۱۰ نفر برآورد شده است و اهدافی از جمله دسترسی به سوخت ارزان و کاهش هزینه‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند.

اجرای این پروژه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش جذابیت و رضایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به دنبال دارد.از دیگر مشخصات این پروژه خریدانشعاب گاز مجتمع بندری، اجرای خط لوله ۱۲ اینچ به طول ۱۵ کیلومتر، ساخت و نصب ۲ ایستگاه تقلیل فشار و اجرای خفاری زیرزمینی مورب با دستگاه HDD به طول بیش از یک کیلومتر است.

افتتاح مرکز تسهیلات دریافت زائدات و بازیافت پسماند کشتی

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به خوزستان به افتتاح چند پروژه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) پرداخت که مرکز تسهیلات دریافت زائدات و بازیافت پسماند کشتی از جمله آن‌ها بود.

این مرکز با جمع‌آوری آب‌های آلوده و ضایعات حاصل از عملیات کشتی‌ها، این آب‌های آلوده نفتی را به از مخازن ۲۰۰ تنی به واحد مینی ریفاینری منتقل می‌کند.

در این فرایند، آب دریافتی از کشتی‌ها در ۴ مخزن از مخازن ۲۰۰ تنی ذخیره و پس از یک دوره ماند Sludge و Slobe به مخازن مخصوص به خود منتقل و از آنجا به مخازن افقی واقع در شرق واحد مینی ریفاینری و سپس وارد پیش گرمکن‌ها و راکتورها شده (SD0104) و عملیات جداسازی آب از هیدروکربن‌های سبک و سنگین انجام می‌شود.

هیدروکربن‌های سبک و بخارات از بالای برج‌ها خارج و به سمت کندانسورها رفته و توسط آب ارسالی از Cooling Tower خنک و مایع  و در رسیورها ذخیره می‌شود.

در رسیورها آب‌های حاصله خارج و به سمت واحد تصفیه آب (Water Tretment) منتقل و در آنجا آلودگی‌های آب به روش کلر زنی و سیستم فیلتراسیون تصفیه و به حد مجاز جهت رها سازی رسانده می‌شود. هیدروکرین‌های سبک نیز به میکسرها منتقل و پس از رنگ بری و اصلاح ساختاری به مخازن افقی شماره ۴ و ۵ و سپس به مخازن مخصوص در مجموعه مخازن ۲۰۰ تنی منتقل و ذخیره می‌شود.

هیدروکربن‌های سنگین باقیمانده در برج‌ها به برج تولید قیر (۰۱-TS) هدایت شده و تحت حرارت بالا و جداسازی روغن‌ها و گازوئیل قیر تولید شده جهت گزیدبندی و اصلاح ساختاری به میکسرها هدایت می‌شود و محصول نهایی به مخازن مخصوص در مخازن ۲۰۰ تنی و یا به محل بسته بندی و بشکه گیری منتقل می‌شود.

کلیه عملیات حرارتی در این فرآیند توسط سیستم Hot oil (سیستم روغن داغ) تامین می‌شود. همچنین هرگونه ضایعات غیر قابل مصرف از قبیل خاک‌های فیلتر پرس و لجن‌های مخازن جهت جداسازی خاک از مواد نفتی به دستگاه پیرولیز منتقل می‌شود.

افتتاح فاز نخست پایانه مکانیزه غلات در بندر امام

افتتاح فاز نخست پایانه مکانیزه غلات در بندر امام

افتتاح فاز نخست پایانه مکانیزه غلات در بندر امام

افتتاح فاز نخست پایانه مکانیزه غلات در بندر امام

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار