با تلاش دولت، رفع موانع تولید بیش از ۹۰۰ واحد در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 شهریور 1402 | 21:31 ب.ظ
با تلاش دولت، رفع موانع تولید بیش از ۹۰۰ واحد در خوزستان زمان مطالعه: ۳ دقیقه معاون استاندار خوزستان : در نشست های مداوم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خوزستان مشکلات بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی در استان رفع شده است. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان برگزاری ۱۲۶ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

معاون استاندار خوزستان : در نشست های مداوم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خوزستان مشکلات بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی در استان رفع شده است.


به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان برگزاری ۱۲۶ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان را یادآور شد و گفت: این نشست‌ها یکهزار و ۴۴۲ مصوبه داشته‌اند و مشکلات بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی در این مدت رفع شده است.

رفع موانع تولید بیش از ۹۰۰ واحد در خوزستان

رفع موانع تولید بیش از ۹۰۰ واحد در خوزستان

محمد راضی جلالی با اشاره به اینکه تمام مستندات مربوط به احیای واحد‌های تولیدی موجود است افزود : صنعتگران با وجود شرایط دشوار کنونی به صورت جهادگونه وارد عرصه تولید شده‌اند و باید حمایت شوند.

وی افزود: ایران اسلامی با وجود تحریم و فشار روی پای خود ایستاده است حال آنکه برخی کشور‌ها با فشار‌هایی کمتر از این هم نمی‌توانند دوام بیاورند.

راضی جلالی موفقیت و فعال بودن یک واحد تولیدی با وجود مشکلات را لذت بخش خواند و گفت: با توجه به فشار‌ها تولید در کشورمان قاعدتا باید متوقف می‌شد، ولی تولید گندم در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما نفتی است، ولی سهم نفت در اشتغال سه درصد است، افزود: خوزستان در تولید ناخالص ملی، استان دوم کشور است.

یکهزار و ۹۹۶ طرح در استان خوزستان در هفته دولت بهره برداری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از بهره برداری یکهزارو ۹۹۶ طرح در این استان به مناسبت هفته دولت خبر داد و اظهارکرد: بهره برداری از این تعداد طرح به معنی زنده بودن اقتصاد است که نمی‌توان منکر آن شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و صنعت ما در خیلی از حوزه‌ها موفق است، افزود: باید رفع مشکلات را اولویت بندی کنیم.

راضی جلالی کار کردن در خوزستان را دشوار دانست و گفت: با استهلاک بالای تجهیزات و قطعی برق، گاز و آب در استان مواجه هستیم، ولی برای رفع مشکلات صنعتگران تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم.

وی ادامه داد: مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد مبنی بر بخشودگی مالیاتی برای کارکنان دولت و واحد‌های تولیدی و صنعتی انجام شده است.

دیگر اجازه توسعه صنایع بالادست پتروشیمی را در خوزستان نمی‌دهیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه دیگر اجازه توسعه صنایع بالادست پتروشیمی را در استان نمی‌دهیم، گفت: نتوانسته‌ایم در این سال‌ها تولید گاز را افزایش دهیم.

وی افزود: اکنون نزدیک به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندر هست، ولی ارز برای دریافت آن‌ها نیست.

راضی جلالی مشکل برق را چالشی ملی خواند و اظهارکرد: صنعت تولید برق ما بر نیروگاه‌های برق آبی متمرکز شده است و مجبوریم برای تولید برق اقدام به رهاسازی آب از سد‌ها کنیم که کار منطقی و عقلانی نیست.

وی با بیان اینککه در دنیا با جنگ آب مواجهیم، افزود: شورای عالی امنیت ملی اولویت را به تامین برق خانه‌های مردم داده است لذا باید نگاه خود را تغییر دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت انرژی‌های پاک، پنل‌های خورشیدی و دریاچه‌های پشت سد برای تولید انرژی گفت: اگرچه کارشناسان فنی می‌گویند راندمان سیلیکون پنل‌های خورشیدی در دمای بالای هوای خوزستان پایین می‌آید، ولی این‌ها قابل اصلاح هستند.

وی افزود: در آینده باید به سمت تولید برق از نیروگاه‌های هسته‌ای برویم که این کار در جنوب استان خوزستان آغاز شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار