معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان:

ساماندهی مزار شهدای استان مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 شهریور 1402 | 14:07 ب.ظ
ساماندهی مزار شهدای استان مورد توجه قرار گیرد زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: ساماندهی مزار شهدا در شهرها و روستاها باید با همکاری دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخش‌داری‌ها هر چه سریعتر انجام شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا عبدالله افرازه شهاوند یکشنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری برگزار شد اظهار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: ساماندهی مزار شهدا در شهرها و روستاها باید با همکاری دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخش‌داری‌ها هر چه سریعتر انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستانبه گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا عبدالله افرازه شهاوند یکشنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: وظایف این شورا با موضوع شهادت گره خورده و همین موضوع باعث ثبات و ماندگاری مکتب شیعی شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به شهدا نیست، تصریح کرد: باید به مشکلات خانواده‌های شهدا رسیدگی و به آنها توجه بیشتری کرد. علاوه بر این انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به دیدار با خانواده شهدا اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید یک درصد از بودجه خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و این شورا باید با شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

کنگره شهدای خوزستان امسال برگزار می‌شود

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اواخر سال جاری اشاره کرد و افزود: قبل از برگزاری کنگره شهدای استان، هشت پیش کنگره در شهرستان‌های مختلف استان برگزار خواهد شد.

شهاوند همچنین در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران استان بیان کرد: لازم است که بین بنیاد شهید و اداره کل راه و شهرسازی استان و ارگان‌های مربوطه، تعامل برقرار شود تا مشکلات برطرف شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شرکت توزیع برق اهواز باید بعد از اربعین حسینی، نسبت به جابه جایی تیرک‌های برق از درون منازل شهرک بعثت اقدام کند.

وی در خصوص اشتغال ایثارگران و فرزندان آنها در دستگاه های اجرایی استان افزود: اداره کار استان باید سهم ۳۰ درصدی اشتغال ایثارگران در شرکت ها و ارگان‌ها را مشخص و عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه اعلام کند.

شهاوند در پایان گفت: همچنین باید ایرادات و آسیب‌های موجود در حوزه اشتغال فرزندان ایثارگران احصا و به شورای اشتغال استان ارائه شود.

گفتنی استان استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار