همزمان با هفته دولت؛

۶۰ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۱۶۲ روستای خوزستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 شهریور 1402 | 13:50 ب.ظ
۶۰ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۱۶۲ روستای خوزستان افتتاح شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه ۶۰ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۱۶۲ روستای خوزستان به ارزش ۵۶۰ میلیارد تومان طی آئینی با حضور استاندار افتتاح شد. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عصر امروز یکشنبه در آئین افتتاح این طرح‌ها که در روستای فریسیه از توابع شهرستان حمیدیه با حضور استاندار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۶۰ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۱۶۲ روستای خوزستان به ارزش ۵۶۰ میلیارد تومان طی آئینی با حضور استاندار افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستانبه گزارش نخبگان و به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عصر امروز یکشنبه در آئین افتتاح این طرح‌ها که در روستای فریسیه از توابع شهرستان حمیدیه با حضور استاندار خوزستان و فرمانده سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۲۸ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا بوده که امروز به صورت همزمان افتتاح و وارد مدار بهره برداری شدند.

محمد رضا کرمی نژاد، ارزش ریالی پروژه‌های آبرسانی روستایی را بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با افتتاح و بهره برداری تعداد ۳۲ پروژه در بخش آبرسانی روستایی جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است، تصریح کرد: پروژه‌های روستایی افتتاح شده شامل ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و احداث پنج باب مخزن آب شرب به حجم هزار متر مکعب، بازسازی و احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه در سطح ۱۶ شهرستان استان است.

کرمی نژاد تاکید کرد: افتتاح این پروژه‌ها منجر به آبرسانی و ارتقای پایداری کمی و کیفی آب بیش از ۱۶۲ روستای خوزستان با برخورداری از ۱۷ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر و افزایش ظرفیت تأمین آب روستایی به میزان بیش از ۵۳ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد.

وی به افتتاح ۲۸ پروژه آبرسانی شهری اشاره و بیان کرد: این پروژه‌ها شامل خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و احداث هشت باب مخزن آب شرب به حجم هشت هزار مترمکعب، خرید، نصب و راه اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان خوزستان است.

کرمی نژاد ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها منجر به ارتقای پایداری کمی و کیفی تعداد ۲۰ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تأمین آب شرب به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد.

وی در ادامه جمعیت تحت پوشش پروژه‌های شهری و روستایی افتتاح شده امروز را بالغ بر ۳۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: اقدامات جهادی و شبانه روزی آب و فاضلاب خوزستان به منظور خدمت رسانی به مردم در تمام نقاط استان همچنان ادامه خواهد داشت تا همه مردم از آب شرب با کیفیت و سالم بهره مند شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار