نیشکر؛ صنعتی که با همّت کارگران به رشد تولید رسیده است

تاریخ انتشار: یکشنبه 5 شهریور 1402 | 19:39 ب.ظ
نیشکر؛ صنعتی که با همّت کارگران به رشد تولید رسیده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه دکتر عبدعلی ناصری رسیدن به چنین دستاوردهایی را ثمره کار جهادی کارگران دانست و با اشاره به اینکه صنعت نیشکر بر اساس نیروی انسانی خلّاق و پرتلاش توانسته است به موفقیت‌های زیادی دست یابد، از برنامه‌ریزی برای افزایش سطح رفاهی آن‌ها در کشت و صنعت‌های هشتگانه خبر داد. به گزارش نخبگان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دکتر عبدعلی ناصری رسیدن به چنین دستاوردهایی را ثمره کار جهادی کارگران دانست و با اشاره به اینکه صنعت نیشکر بر اساس نیروی انسانی خلّاق و پرتلاش توانسته است به موفقیت‌های زیادی دست یابد، از برنامه‌ریزی برای افزایش سطح رفاهی آن‌ها در کشت و صنعت‌های هشتگانه خبر داد.

به گزارش نخبگان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری «خوزستان سرزمین فرصت‌ها»، به تشریح دستاوردهای این صنعت در حوزه سرمایه‌های انسانی، بازسازی هفت‌تپه، اشتغال و دستاوردهای سفر ریاست جمهوری در صنعت نیشکر پرداخت و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه این صنعت برشمرد که موجب بروز خلاقیّت، نوآوری و حرکت به سمت رشد تولید شده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در گفت‌و‌گوی ویژه خبری در تشریح این دستاوردها، به تحقّق سه وعده «پرداخت مطالبات، همسان‌سازی حقوق و بازسازی هفت‌تپه» اشاره کرد و گفت، این شرکت مطابق «شعار سال» پیش می‌رود و امسال، رشد تولید با پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر در این واحد نیشکری محقق خواهد شد.

تلاش برای افزایش سطح رفاهی کارگران نیشکر

وی رسیدن به چنین دستاوردهایی را ثمره کار جهادی کارگران دانست و با اشاره به اینکه صنعت نیشکر بر اساس نیروی انسانی خلّاق و پرتلاش توانسته است به موفقیت‌های زیادی دست یابد، از برنامه‌ریزی برای افزایش سطح رفاهی آن‌ها در کشت و صنعت‌های هشتگانه خبر داد.

مدیرعامل توسعه نیشکر تاکید کرد، همه  صنعت نیشکر خانواده ما هستند و طی چهار سال به منابع انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت توجه خاصی شده و ترمیم حقوق کارگران همواره مورد توجه بوده است.

ساماندهی کارگران فصلی هفت‌تپه، یکی از محورهای سخنان مدیرعامل توسعه نیشکر در گفت‌وگوی خبری بود. ناصری با بیان اینکه این واحد نیشکری به دلیل «برداشت دستی»، تعداد زیادی کارگر فصلی دارد، اعلام کرد که با توسعه صنایع پایین‌دستی و سرمایه‌گذاری در این واحد نیشکری، این کارگران در اولویت اصلی استخدام قرار خواهند گرفت.

بومی‌گزینی؛ راهبرد شرکت توسعه نیشکر

وی بومی‌گزینی را از راهبردهای اصلی صنعت نیشکر برشمرد و توضیح داد که در اولویت قرار گرفتن استخدام جوانان مناطق همجوار طرح‌های توسعه نیشکر، اتفاقات خوبی را رقم زده و از یک‌سو رضایت مناطق پیرامونی را به دنبال داشته و از سوی دیگر، توسعه‌ای پایدار را ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به موضوع واگذاری قطعی مالکیت هفت‌تپه نیز پرداخت و توضیح داد که بر اساس مصوّبه سران قوا، پایان امسال مهلت قانونی این واگذاری است و در عین حال نشست‌های مختلفی با وزیر امور اقتصادی و همچنین سایر مدیران کشوری برگزار شده است.

دستاوردهای سفر دوم ریاست جمهوری در صنعت نیشکر

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای سفر دوم ریاست جمهوری در صنعت نیشکر اشاره کرد. او اعلام کرد که در این سفر، تفاهم‌نامه ساخت خوراک دام دعبل خزاعی و ساخت کارخانه‌های کود فسفاته و اسانس اکالیپتوس امضا شده است؛ این دستاوردها نشان از پیشرفت‌های بزرگ در صنایع پایین‌دستی نیشکر دارد.

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، تلاش برای مکانیزه کردن برداشت نیشکر هفت‌تپه، راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی نیشکر، کمک به اقتصاد روستاهای پیرامونی و … از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در این گفت‌و‌گوی خبری به آن اشاره پرداخت.

گفت‌وگوی ویژه خبری «خوزستان سرزمین فرصت‌ها»، به مناسبت هفته دولت از صدا و سیمای مرکز  خوزستان پخش می‌شود. در این برنامه به دستاوردهای دولت سیزدهم در خوزستان پرداخته می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار