اقدامات دولت سیزدهم برای خدمت به مردم خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 4 شهریور 1402 | 23:15 ب.ظ
اقدامات دولت سیزدهم برای خدمت به مردم خوزستان زمان مطالعه: ۴ دقیقه دولت سیزدهم به منظور خدمت رسانی به مردم خوزستان اقدامات گوناگونی در نقاط مختلف استان انجام داده است. به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و فعالیت کابینه دولت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به منظور خدمت رسانی به مردم خوزستان اقدامات گوناگونی در نقاط […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دولت سیزدهم به منظور خدمت رسانی به مردم خوزستان اقدامات گوناگونی در نقاط مختلف استان انجام داده است.


به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و فعالیت کابینه دولت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به منظور خدمت رسانی به مردم خوزستان اقدامات گوناگونی در نقاط مختلف این استان از سوی دولتمردان انجام گرفت.

اقدامات دولت سیزدهم برای خدمت به مردم خوزستان

در همین زمینه ایستگاه آب‌رسانی به شلمچه با حضور علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد، این ایستگاه پمپاژ ظرفیت آب‌رسانی را با افزایش سه برابری از ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز به ۲۴ هزار متر مکعب می‌رساند، همچنین با اقدامات صورت گرفته ایستگاه پمپاژ تقویتی بین مواکب افزایش ۲۰ برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

همچنین در سفر علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان به شهرستان‌های هفتگل و رامهرمز، تاسیسات آب‌رسانی شهید امید حسینی، پل بزرگ باند دوم کمربندی جدید رامهرمز به بهبهان و فرهنگسرای پردیس شهرستان هفتگل افتتاح شد.

ساخت تقاطع غیرهمسطح در اهواز

یکی از اقدامات دولت در شهر اهواز ساخت تقاطع غیر همسطح شهید مدافع حرم علی‌محمد قربانی است که با حضور وزیر کشور در این شهر به‌صورت رسمی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

پالایشگاه خلیج فارس هویزه

همچنین فاز ۱ پالایشگاه خلیج فارس هویزه با حضور رئیس جمهور و استاندار خوزستان راه‌اندازی شد که برای اجرای این پروژه، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شد. با بهره برداری از آن روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد.

طرح های بهداشتی و درمانی

بهره‌برداری از ۹ پروژه درمانی در بهبهان، اهواز و اندیمشک، آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه در اهواز و اندیکا و بازدید از مراکز درمانی شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری با حضور وزیر بهداشتاز دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان خوزستان است.

همچنین به منظور رفت و آمد شهروندان خوزستانی ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در خوزستان با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

مجتمع پرورش میگو هندیجان با حضور علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به بهره‌برداری رسید که سبب اشتغال چندین نفر شد.

۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز به اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ توسط حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور افتتاح شد که این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و افتتاح شد.
اقدامات دولت سیزدهم برای خدمت به مردم خوزستان

آب‌رسانی به ۱۷۴ روستای خوزستان

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آب‌رسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد.

با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه به بهره‌برداری رسید.

طرح آب‌رسانی به ۱۰ روستای رامشیر با حضور استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید، این طرح که به طول ۷۰ کیلومتر اجرا شده است آب شرب برای ۵۰۰ خانوار (حدود ۲۰۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش) را تامین نموده و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بهره‌برداری شد.

به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم، یک‌هزار و ۱۵۰ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

همچنین طرح‌های بهداشت و درمان زیادی نیز در دولت سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت که بهره‌برداری از بیمارستان علوی آبادان و مگا آی‌سی‌یو اهواز از جمله این طرح‌ها هستند.

احداث مگا آی سی یو بیمارستان گلستان اهواز، اورژانس بیمارستان مادر رامهرمز و ده‌ها طرح بهداشتی و درمانی از جمله طرح‌هایی هستند که طی سال ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

همچنین در دوران فعالیت دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کارخانه فولاد شهید جهان آرا خرمشهر با ظرفیت ۱۲ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

فاز‌های ۲ و ۳ کارخانه روغن کشی خلیج فارس در بندر امام خمینی (ره) که موجب سه برابر شدن تولید این کارخانه از ۲ هزار تن به ۶ هزار تن شد نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۴ میلیارد تومان در دولت سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بازسازی اندیکا پس از زلزله

اقدامات دولت سیزدهم برای خدمت به مردم خوزستان

بلافاصله پس از زلزله در شهرستان اندیکا، ارزیابی خسارت‌ها توسط دستگاه‌ها انجام شد و اقدامات برای بازسازی صورت گرفت. با تامین اعتبار توسط دولت، بازسازی مناطق آسیب‌دیده شروع شد و با توجه به پراکندگی، میزان و سطح تخریب‌ها می‌توان از آن به‌عنوان یکی از سریع‌ترین بازسازی‌ها در کشور نام برد.

بهره برداری از جاده گردنه جریک که مسیر ایذه به مسجدسلیمان را کوتاه می‌کند نیز در دولت مردمی سیزدهم انجام شد.

گردنه جریک که ۲ شهرستان ایذه و مسجدسلیمان را به یکدیگر متصل می‌کند با یک اقدام ضربتی چهار ماهه تکمیل و به بهره‌برداری رسید که با این اقدام مسیر ۱۴۶ کیلومتری به ۸۲ کیلومتر در مسیر جدید کاهش یافت.

تامین و پایداری آب یک‌هزار و ۷۰۰ روستا از دیگر اقداماتی است که توسط دولت مردمی به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی انجام شد.

در سال‌های گذشته یکی از معضلات خوزستان کمبود آب شرب در بیشتر روستا‌ها بود که سبب تنش زیادی شد و همواره در سطح ملی منعکس می‌شد، اما با اقدامات شبانه‌روزی طی یک سال و ۴ ماه از فعالیت دولت مردمی ۱۷۰۰ روستا از آب شرب با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

پروژه آبرسانی غدیر استان خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای این استان افتتاح شد.

گشودن گره کور کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از ۶ سال

با آغاز به کار دولت مردمی، حل اساسی مشکل شرکت کشت و صنعت هفت تپه در دستور کار قرار گرفت و به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان واگذار شد و مشکلات این شرکت پس از گذشت ۶ سال حل، مطالبات کارگران پرداخت، و بازسازی کارخانه و انجام کشت جدید نیز انجام شد.

همچنین ۱۴۲ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در خوزستان به همت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه‌اش بازسازی شدند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار