استفاده بهینه از محدودیت مصرف انرژی در فولاد اکسین خوزستان/۱۱هزار و ۶۰۰ نفر ساعت عملیات تعمیراتی در ۲ماه/۹۰درصد عملیات اورهال انجام شد

تاریخ انتشار: جمعه 3 شهریور 1402 | 16:19 ب.ظ
استفاده بهینه از محدودیت مصرف انرژی در فولاد اکسین خوزستان/۱۱هزار و ۶۰۰ نفر ساعت عملیات تعمیراتی در ۲ماه/۹۰درصد عملیات اورهال انجام شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه همزمان با اعمال محدودیت مصرف انرژی و کاهش مدت زمان تولید، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت عملیات تعمیرات و تعویض قطعات در شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف استفاده بهینه از زمان توقف تولید، انجام شد. به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، محسن ابوعلی معاون فنی و بهره […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همزمان با اعمال محدودیت مصرف انرژی و کاهش مدت زمان تولید، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت عملیات تعمیرات و تعویض قطعات در شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف استفاده بهینه از زمان توقف تولید، انجام شد.

به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، محسن ابوعلی معاون فنی و بهره برداری شرکت در گفتگو با روابط عمومی گفت: با توجه به محدودیت مصرف انرژی از ابتدای تابستان امسال تاکنون و توقفات ناشی از کاهش مصرف برق، تولید در ساعت پیک مصرف برق متوقف و عملیات تولید و بهره برداری از خط تولید تنها ۸ الی ۱۲ ساعت در روز انجام می گرفت.

وی افزود: بر همین اساس معاونت فنی و بهره برداری شرکت فولاد اکسین به منظور استفاده بهینه از زمان توقف، با هماهنگی و برنامه ریزی از پیش انجام شده در ساعات توقف تولید، اجرای عملیات های تعمیراتی را در دستور کار خود قرار داد، به طوری که از ابتدای تیرماه تاکنون، ۳۶ عملیات تعمیراتی در قالب ۹۵۰ فعالیت تعمیراتی، توسط ۱۵ گروه عملیاتی و به میزان ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت انجام شد.

ابوعلی ادامه داد: از مجموع ۳۶ عملیات تعمیراتی، ۲۴ تعمیرات ۶ساعته و ۱۱ تعمیرات ۱۴ساعته صورت گرفت.
تعمیرات اساسی یا اورهال یکی از مهمترین ، حساس ترین و در عین حال پرهزینه ترین اقدامات و رویدادها در صنعت فولاد به شمار می رود که بر اساس دستورالعمل ها و استانداردها با توجه به مدت زمان کارکرد واحد باید انجام شود.

معاون فنی و بهره برداری شرکت گفت: به همین منظور، عملیات اورهال در شرکت فولاد اکسین خوزستان، سالانه در ۲ نوبت انجام می شود، از این رو، واحد های عملیاتی شرکت با استفاده بهینه از زمان توقف تولید و محدودیت مصرف انرژی در تابستان، در ماه های تیر و مرداد سال جاری، حدود ۹٠درصد از عملیات اورهال را انجام داده که همین موضوع، ضمن افزایش بهره وری و کاهش حوادث احتمالی، عملکرد تجهیزات را نیز تقویت می کند.
همچنین انجام فعالیت های تعمیراتی، آماده کاری تجهیزات را افزایش می دهد و توقف در فرآیند تولید را تا پایان سال به حداقل می رساند.

ابوعلی در پایان اظهار داشت: در همین راستا و در ۲ ماه، عملیات تعویض غلتک های فیدرول ورودی و خروجی استند، تعویض کاور مجموعه فیلر استپ پلیت، تعویض مجموعه غلتک ست‌های دوم و سوم ترن تیبل ورودی، تعویض بلوک بندینگ خروجی اپراتور ساید، تعویض هاب و چهارشاخ گاردان اسپیندل پایین استند، تعویض جک های بک آپ بالانسینگ و تعویض هاب اسپیندل بالا از شاخص ترین اقدامات تعمیراتی انجام شده در ساعات خاموشی و توقف تولید بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار