استاندار خوزستان:

مشوق‌های مالیاتی باعث شکسته شدن انحصار و روابط رانتی می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 مرداد 1402 | 18:02 ب.ظ
مشوق‌های مالیاتی باعث شکسته شدن انحصار و روابط رانتی می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: اعطای تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده موجب شکسته شدن انحصار و روابط رانتی ناسالم در بخش صنایع استان می‌شود. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان خوزستان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: اعطای تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده موجب شکسته شدن انحصار و روابط رانتی ناسالم در بخش صنایع استان می‌شود.


علی اکبر حسینی محراب

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان خوزستان بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان جزو قشر جوان نخبه ما هستند و باید مورد حمایت مدیران دولتی قرار گرفته و زمینه فعالیت آنها در صنایع بزرگ فراهم شود.

استاندار خوزستان گفت: قشر مذکور در عرصه‌های گوناگون حلقه واسطه و گروه میانجی در جامعه هستند؛ البته مدیران بخش صنعت نیز رابط این جوانان نخبه با دولت باشند.

وی افزود: با توجه به وجود صنایع بزرگ، متوسط و پایین دستی در خوزستان در بخش‌های مختلف، شرکت‌های دانش بنیان این پتانسیل را دارند که در پیشبرد امور بخش صنعت مشارکت داشته باشند.

حسینی محراب توضیح داد: شرکت‌هایی که مشمول پرداخت مالیات هستند مانند پتروشیمی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و … طبعاً تمایل دارند از تکنولوژی‌های نوین و نیروهای جوان استفاده کنند و در قبال آن از مزایا و تسهیلات مالیاتی بهره‌مند شوند و به این منظور از شرکت‌های دانش بنیان استقبال خواهند داشت.

استاندار خوزستان در خصوص موانعی که سر راه برخی از تولیدکنندگان دانش بنیان است، عنوان کرد: نه تنها در خوزستان بلکه در سایر استان‌های صنعتی یک جریان قوی انحصارگرا در همه صنایع وجود دارد که با نقش آفرینی در مواردی همچون خرید محصولات از خارج یا از شرکت‌های خاص، روابط رانتی ناسالم میان مدیران و بازنشستگان صنایع، جلوی رشد و توسعه را می‌گیرند.

استاندار خوزستان ادامه داد: امید است با امکاناتی که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد چنین روابط و انحصارهایی شکسته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با مشوق‌ها و تسهیلاتی که در قوانین پیش بینی شده است هم وابستگی ما به خارج کاهش یابد و هم بستر فعالیت جوانان نخبه فراهم شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار