حضور پرشور نیشکری‌ها در صف اهدای خون؛

نذر خون؛ چتر سرخ زندگی

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مرداد 1402 | 23:15 ب.ظ
نذر خون؛ چتر سرخ زندگی زمان مطالعه: ۲ دقیقه نذر سرخ، پویشی است که از ابتدای ماه محرّم آغاز شده و مورد استقبال خوزستانی‌ها قرار گرفته است. امروز هم نیشکری‌ها برای ادای این نذر به صف شده‌اند؛ نذری که نجات‌بخش بیمارانی است که ادامه زندگی‌شان به همین قطره‌های خون وابسته است. «نذرتان قبول»؛ این جمله‌ای است که کارکنان تیم سیّار انتقال خون خوزستان به […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نذر سرخ، پویشی است که از ابتدای ماه محرّم آغاز شده و مورد استقبال خوزستانی‌ها قرار گرفته است. امروز هم نیشکری‌ها برای ادای این نذر به صف شده‌اند؛ نذری که نجات‌بخش بیمارانی است که ادامه زندگی‌شان به همین قطره‌های خون وابسته است.

«نذرتان قبول»؛ این جمله‌ای است که کارکنان تیم سیّار انتقال خون خوزستان به پرسنل نیشکر می‌گویند که هشتم مردادماه، برای اهدای خون‌شان صف کشیدند تا در پویش «نذر سرخ» شریک شوند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، نذر سرخ، پویشی است که از ابتدای ماه محرّم آغاز شده و مورد استقبال خوزستانی‌ها قرار گرفته است. امروز هم نیشکری‌ها برای ادای این نذر به صف شده‌اند؛ نذری که نجات‌بخش بیمارانی است که ادامه زندگی‌شان به همین قطره‌های خون وابسته است.

نذری برای نجات‌بخشی

نیشکری‌ها به گفته پرسنل سازمان انتقال خون خوزستان، در این نوع پویش‌های انسان‌دوستانه و جان‌آفرین همیشه پیش‌قدم‌اند و در هر زمان و مناسبتی، حضوری پرشور و گرم در اهدای خون دارند.

محسن یکی از پرسنل نیشکر است که از آغازین ساعت‌های استقرار تیم سیّار انتقال خون در شرکت توسعه نیشکر، حضور یافته تا نذرش را ادا کند. او می‌گوید که هر سال همین موقع، با فرارسیدن ماه محرّم، نذرش را ادا می‌کند چرا که معتقد است، یکی از بهترین نذرها، نذر خون است و با این اقدام، نجات‌بخش جانِ همنوع خودمان می‌شویم.

حسّ خوب اهدای خون

حسّ خوب، چیزی است که با حضور در جمع نیشکری‌هایی که برای اهدای خون جمع شده‌اند، می‌توان دید؛ این احساس رضایت از یک عمل نیک آن هم در ماه محرّم، در چشم‌های تک‌تک‌شان موج می‌زند و نشان از احساس مسئولیت‌شان به جان و سلامتی دیگران دارد. این حسّ خوب در سخنان‌شان نهفته است: «اهدای خون یک وظیفه شرعی و اخلاقی است که هم باعث سلامتی‌مان می‌شود و هم یک کار نیک است».

پرسنل نیشکر یکی یکی از اتاق مخصوص خون‌گیری بیرون می‌آیند و متصدّی نام دیگری را صدا می‌زند تا برای اهدای خون آماده شود. محسن که خون‌اش را اهدا کرده و آماده برگشت به سر کار می‌شود با لبخندی از سر رضایت می‌گوید: «این هم نذر ما در ماه محرّم».

نذر خون؛ چتر سرخ زندگی نذر خون؛ چتر سرخ زندگی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار