جانشین فرماندهی سپاه حضرت، ولی عصر (عج):

معرفی حماسه سوسنگرد با رویکرد جهاد تبیین به نسل جوان

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 آبان 1401 | 22:53 ب.ظ
معرفی حماسه سوسنگرد با رویکرد جهاد تبیین به نسل جوان زمان مطالعه: ۳ دقیقه جانشین فرماندهی سپاه حضرت، ولی عصر (عج): حماسه شکست حصر سوسنگرد با رویکرد جهاد تبیین برای انتقال معارف انقلاب به نسل جوان گرامی داشته می‌شود. به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما ، سردار نعمت الله باقری در نشست تشریح ویژه برنامه های دهه سوسنگرد ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جانشین فرماندهی سپاه حضرت، ولی عصر (عج): حماسه شکست حصر سوسنگرد با رویکرد جهاد تبیین برای انتقال معارف انقلاب به نسل جوان گرامی داشته می‌شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما ، سردار نعمت الله باقری در نشست تشریح ویژه برنامه های دهه سوسنگرد ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شیراز گفت : با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید بر جهاد تبیین ، با نگاه به حوادث امروز کشور و نفوذ دشمنان میان نسل جوان باید نقاط مثبت و توانمندی‌ها را بیش از پیش نشان داد.

معرفی حماسه سوسنگرد با رویکرد جهاد تبیین به نسل جوان + عکس

وی با اشاره به اینکه دفاع هشت ساله در خوزستان سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی است که با انسجام ملی و کمک مردم به نیرو‌های مسلح محقق شد و ملت ایران نگذاشتند دشمن بعثی به اهداف خود برسد گفت : امروز زمان آن است که با رویکرد جهاد تبیین رشادتهای عشایر غیور در ۲۶ آبان و شکست حصر سوسنگرد به نسل جوان منتقل شود تا بدانند در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده است .

جانشین فرماندهی سپاه حضرت، ولی عصر (عج) با بیان اینکه دشمن روی ۳۰ میلیون جوان و نوجوان ایرانی که بعد از دفاع مقدس به دنیا آمده اند سرمایه گذاری کرده است گفت : با رویکرد جهاد تبیین ، ظلم‌ها و توطئه های دشمن و  پیشرفت‌هایی که در حلقه تنگ تحریم طی این ۴۳ سال محقق شد باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

وی همچنین با اشاره به دروغ پراکنی‌های رسانه‌های خارجی در جریانات اخیر گفت : دشمن از ضعف حوزه فضای مجازی استفاده کرده و روی جوانان و نوجوانان تاثیر منفی گذاشته است و امروز امپراتوری رسانه دنیا علیه ایران است که وظیفه ما کار جهادی برای مقابله با عملیات روانی دشمنان است .

سردار باقری همچنین تاکید کرد : برای گرامیداشت دهه سوسنگرد رشادت‌ها و ایثارگری‌های زنان ، مردان ، جوانان و نوجوانان سلحشور عشایر از ابتدای دفاع مقدس تاکنون به نسل جوان معرفی شود .

وی همچنین با اشاره به هفته بسیج از اول تا هفتم آذر ماه گفت : باید در رسانه و فضای مجازی فعالیت‌های بسیج به عنوان خادم مردم اطلاع رسانی منعکس شود تا در جریان خدمات این مجموعه قرار بگیرند.

سردار باقری با اشاره به اجرای طرح امام حسن توسط سپاه و بسیج خوزستان گفت : در این طرح عملیات آبرسانی به بیش از هزار روستا انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان نیز در این نشست با اشاره برنامه ریزی برای اجرای ۳۶ ویژه برنامه گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت : از این تعداد ۱۰ برنامه اصلی شامل محفل انس با قرآن کریم ، همایش سران و معتمدین عشایر ، برنامه بادبادک‌ها ، یادواره شهدای ورزشکار ، شب شعر ، یادواره شهدای مدافع حرم، همایش زینبیون ، همایش امیدان انقلاب ، همایش جهادگران بی سنگر و گردهمایی فاتحان سوسنگرد هستند.

سرهنگ مهدی طرفی با درخواست از مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان برای پوشش رسانه ای ویژه برنامه های گرامیداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد و پاسداشت رشادت‌های مردم غیور و رزمندگان این شهرستان افزود :  قرار است از هفدهم تا بیست و ششم آبان به عنوان دهه سوسنگرد معرفی شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خوزستان پایتخت مقاومت ، ایثارگری و رنگین کمان اقوام شریف است گفت : مردم این استان اولین رزمندگان دفاع مقدس بودند که در جنگ نابرابر در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و تاریخ سوسنگرد و دشت آزادگان بیانگر رشادت مردم با دست‌های خالی در برابر دشمنان است.

داریوش دبیقی افزود : شایسته است که حماسه‌های آزادسازی سوسنگرد و حمیدیه به عنوان روز ملی در تقویم انقلاب اسلامی ایران ثبت شود.

وی همچنین با اشاره به جریانات اخیر کشور گفت : در فرهنگ خوزستان عفاف و حجاب جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم استان در برابر توطئه‌های دشمنان آگاه هستند و فریب نمیخورند و با هوشیاری در صف اول دفاع از آرمان‌های نظام ایستاده اند ، همانگونه که در مراسم تشییع شهید گمنام ۱۸ ساله و شهیدان حادثه تروریستی شاهچراغ در بهبهان با حضور گسترده ، استقبال و بدرقه ای شایسته انجام دادند.

دبیقی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای پوشش رسانه‌ای دهه سوسنگرد گفت : این مراسم به صورت ویژه در بخش‌های صدا ، سیما، خبر و فضای مجازی پوشش داده می‌شود .

وی افزود : به همین مناسبت میزگرد‌های تبیینی ، گفتگو‌های ویژه خبری، تله فیلم، مستند و نماهنگ تولید و از شبکه های استانی و سراسری پخش خواهد شد.

سران و عشایر سوسنگرد نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۶ آبان متعلق به همه مردم ایران است ، ضمن قدردانی از سپاه ولیعصر (عج) و رسانه ملی ، خواستند نقش سوسنگرد در جنگ تحمیلی بیش از پیش معرفی شود.

آنان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ در شیراز توسط کوردلان و تسلیت به خانواده‌های شهیدان این حادثه بیان کردند: در دوران دفاع مقدس عشایر غیور سوسنگرد در کنار نیرو‌های بسیجی  با تأسی از فرمان امام راحل و احادیث ائمه اطهار ع در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار