مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خبر داد:

افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نیشکر با فناوری انرژی هسته‌ای/ یک درصد کاهش ضایعات معادل صرفه‌جویی هفت هزار تن شکر است

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 مهر 1401 | 20:38 ب.ظ
افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نیشکر با فناوری انرژی هسته‌ای/ یک درصد کاهش ضایعات معادل صرفه‌جویی هفت هزار تن شکر است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی صنعت نیشکر را از جمله اهداف انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان انرژی اتمی عنوان کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در حاشیه تفاهم‌نامه همکاری فناورانه بین نیشکر و سازمان انرژی اتمی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی صنعت نیشکر را از جمله اهداف انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان انرژی اتمی عنوان کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در حاشیه تفاهم‌نامه همکاری فناورانه بین نیشکر و سازمان انرژی اتمی با بیان این مطلب، گفت: پیش از این نیز در زمینه تولید شکرهای طعم‌دار و اصلاح نباتات با سازمان انرژی اتمی همکاری‌هایی صورت گرفته و اکنون انتظار است با این تفاهم‌نامه جدید، گامی مهم در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی برداشته شود.

وی کاربرد انرژی اتمی را در ایران اسلامی صلح‌آمیز دانست و تاکید کرد، تصورات غربی‌ها بر این است که ایران به دنبال بمب اتمی است اما اینگونه نیست و فعالیتی صلح‌آمیز دارد که یکی از این فعالیت‌ها استفاده از دانش هسته‌ای در کشاورزی و صنعت نیشکر است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر کاهش ضایعات تولید شکر یکی از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است که دستاوردی بزرگ برای صنعت نیشکر محسوب می‌شود چرا که یک درصد کاهش ضایعات معادل صرفه‌جویی هفت هزار تن شکر است.

پرتودهی به واریته‌های نیشکر برای سازگاری با شرایط آب و هوایی

دکتر ناصری به پرتودهی به واریته‌های نیشکر برای افزایش کیفیت و سازگاری با شرایط آب و هوایی خوزستان اشاره کرد و بیان داشت، از توان سازمان انرژی اتمی برای بهبود و افزایش بهره‌وری دیگر بخش‌ها از جمله صنعت نیز استفاده خواهد شد.

وی در پایان به پیش‌بینی تولید شکر در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر تولید شود که این میزان بیشتر از سال گذشته است.

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، دکتر سید پژمان شیرمردی از کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)، شرکت لوح سبز جنوب، شرکت خوراک دام شعیبیه، شرکت خمیرمایه و الکل رازی دیدن کرد و با روند تولید محصولات این صنعت آشنا شد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار