گام برداشتن در مسیر عشق به سوی نور

افشار پرویزی بابادی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مرداد 1401 | 02:29 ق.ظ
گام برداشتن در مسیر عشق به سوی نور زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش اعتدال نخبگان و به نقل از امید خوزستان ، افشار پرویزی بابادی در سرمقاله هما خوزستان نوشت: به مناسبت اربعین حسینی میلیون‌ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از روز‌ها قبل و حتی ماه‌ها قبل با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند و روز اربعین خود را به این شهر می‌رسانند. پس […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش اعتدال نخبگان و به نقل از امید خوزستان ، افشار پرویزی بابادی در سرمقاله هما خوزستان نوشت:

به مناسبت اربعین حسینی میلیون‌ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از روز‌ها قبل و حتی ماه‌ها قبل با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند و روز اربعین خود را به این شهر می‌رسانند.

پس از روز دهم محرم و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان در دشت پر بلا‌ی کربلا نگاه‌ها به سمت اربعین و برنامه ریزی‌ها برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین قوت می‌گیرد.

همه ساله مسلمانان و شیعیان از سراسر جهان با برنامه ریزی برای حضور در شرکت مراسم اربعین حسینی قصد سفر به کربلای معلی میکنند و ایران اسلامی با داشتن مرز‌های متعدد با کشور عراق همواره اربعین را با رنگ و بوی ویژه‌تر برگزار می‌کند .

مردان و زنان، پیر و جوان ابتدا گذرنامه تهیه می‌کنند و با ثبت نام در سامانه سماح برنامه ریزی و و حضور در یکی از پایانه‌های مرزی کشور به سمت عراق و شهر‌های نجف و کربلا عزیمت می‌کنند عشق به اباعبدالله الحسین و حضور در مراسم اربعین دل هر عاشقی را رهسپار کربلا می‌کند.

پیاده گام برداشتن به سمت کربلای معلی رسیدن به بین الحرمین و عرض ارادت به محضر امام حسین علیه السلام سید جوانان اهل بهشت سعادتی که فقط کربلا رفته‌ها می‌دانند.

حضور در راهپیمایی اربعین حسینی مستلزم داشتن شرایط متعددی است، فرماندار دشت آزادگان گفت: برابر با تصمیمات ستاد اربعین کشور به ریاست رئیس جمهور سیاست‌های کلی اربعین تدوین و ابلاغ شده که ۱۷ کمیته در این حوزه مشخص و هر کدام شرح وظایف ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شد.

حمید سیلاوی بیان داشت: برنامه‌های ویژه‌ای امسال تدارک دیده شده و انتظار می‌رود تعداد زوار نیز نسبت به سال ۹۸ افزایش خواهد داشت.

به گفته او زیر ساخت‌های موجود نیز توسعه یافته اند؛ مسیر‌های ورودی به استان ترمیم شده اند و ورودی به شهرستان دشت آزادگان ترمیم، تعریض و جدول گذاری شده تا تسهیل در تردد خودرو‌ها باشد.

فرماندار دشت آزگان تصریح کرد: علاوه بر این‌ها مسیر اهواز-سوسنگرد-چذابه و عبدالخان-بستان و چذابه امسال به صورت ویژه در جهت کاهش بار ترافیکی توسعه یافته است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار