فرزندآوری و تقویت بنیان خانواده

مهناز غلامی نژاد
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401 | 21:37 ب.ظ
فرزندآوری و تقویت بنیان خانواده زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان– مهناز غلامی نژاد – کارشناس مامایی:  نقش فرزندان در تحکیم خانواده اهمیت بسیاری زیادی دارد به همین دلیل در تمام فرهنگ ها و مذاهب برای فرزند آوری ارزش زیادی قائل شده اند زیرا می دانند که تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی خانواده دارد و لازمه یک زندگی موفق، داشتن فرزندانی سالم و صالح […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان– مهناز غلامی نژاد – کارشناس مامایی:

 نقش فرزندان در تحکیم خانواده اهمیت بسیاری زیادی دارد به همین دلیل در تمام فرهنگ ها و مذاهب برای فرزند آوری ارزش زیادی قائل شده اند زیرا می دانند که تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی خانواده دارد و لازمه یک زندگی موفق، داشتن فرزندانی سالم و صالح است . اصولا تاثیر وجود فرزند در خانواده را با مسائل زیر می توان بیشتر درک کرد:

۱٫ فرزندان فضای خانواده را شادتر می کنند۲٫فرزندان به زندگی هدف می دهند۳٫فرزند باعث آرامش روحی و روانی پدر و مادر می شود۴٫ فرزندان آمار طلاق را کاهش می دهند ۵٫ فرزندان باعث بهتر شدن کیفیت زندگی می شوند ۶٫فرزندان باعث اقتدار والدین می شوند۷٫فرزند باعث تولید ثروت و پیشرفت در هر خانواده است۸٫فرزندان باعث رشد شخصیت والدین می شوند

بر طبق تحقیقات بالینی انجام شده توسط روانشناسان مشخص شد که خانواده هایی که صاحب فرزند هستند به دلیل آرامش فرزند خود هیچگاه به طلاق فکر نمی کنند. مگر در موارد بسیار استثنایی که مشکل بزرگی در خانواده اتفاق افتاده باشد. فرزند در خانواده در واقع رابط بین پدر مادر است و آن ها را به زندگی دلگرم می کند.حتی درمواردی که مشکلی وجود دارد با یک شیرین زبانی کودک، اختلافاتشان را فراموش می کنند.

به عقیده بسیاری از جامعه شناسان فرزندآوری آنقدر مهم بوده که هدف اصلی برای ازدواج در نظر گرفته شده است. در خانواده های ایرانی فرزند باعث آبروی خانواده و نماینده پدر و مادر بوده است. از این رو ناباروری در جامعه ما زمینه ساز اختلافات و دعواهای خانوادگی و طلاق است.

به گفته امام زین العابدین (ع): «سعادت مرد داشتن فرزندانی است که درمشکلات به کمک او بشتابند». البته تربیت فرزند باید به گونه ای باشد که در مواقع سختی بتوانند روی کمک اوحساب کنند. نه اینکه در کودکی لوس و ضعیف بار بیایند که حتی در سنین بالا به جای اینکه آن ها دست والدین را بگیرند والدین پشتیبان آن ها باشند.

هر چه تعداد فرزندان بیشتر شود مسئولیت آن ها نیز بیشتر شده و به پختگی کامل می رسنددغدغه های این پدر و مادر به کلی عوض می شود. آنها دیگر به فکر خود نیستند بلکه تنها به فرزندانشان و تامین نیازهای او فکر می کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار