رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان شد

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 19:52 ب.ظ
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نامه‌ای به استاندار خوزستان با توجه با شرایط بحرانی ناشی از موج جدید ویروس دلتا درخواست تعطیلی۲ هفته‌ای این استان را کرد. به گزارش خبرنگار نخبگان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نامه شکراله سلمان‌زاده آمده است: استان خوزستان همزمان با بسیاری از استان‌های دیگر در شرایطی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نامه‌ای به استاندار خوزستان با توجه با شرایط بحرانی ناشی از موج جدید ویروس دلتا درخواست تعطیلی۲ هفته‌ای این استان را کرد.

به گزارش خبرنگار نخبگان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نامه شکراله سلمان‌زاده آمده است: استان خوزستان همزمان با بسیاری از استان‌های دیگر در شرایطی درگیر موج جدید و سهمگین بیماری کووید ۱۹شده است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حاکم بر مناطق قرمز در پایین‌ترین حد ممکن می‌باشد.

در ادامه این نامه آمده است :بسیاری از دستور العمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا فقط بر روی کاغذ نوشته می‌شود و هیچ ضمانت اجرایی برای آنها وجود ندارد از سویی تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌ها و خستگی کارکنان بهداشتی و درمانی استان خوزستان را در معرض یک فاجعه جدی قرار داده است.

در نامه رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان همچنین آمده است: تنها راه برون‌‍ رفت از این بحران تعطیلی کامل استان خوزستان به مدت حداقل ۲هفته و اجرای جدی و کامل محدودیت‌ها است.

دکتر سلمان زاده در این نامه از استاندار خوزستان در خواست کرده است تصمیم عاجل و جدی در خصوص تعطیلی ۲ هفته ای استان خوزستان اتخاذ کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان هفتم مرداد ماه نیز در نشست اضطراری ستاد کرونای این دانشگاه خواستار تعطیلی یک هفته ای شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان شد.

اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

در هفته منتهی به ۱۵ مرداد نسبت به هفته قبل آن، موارد بیماران سرپایی بیش از ۷۰ درصد و موارد بستری حدود ۶۰ درصد در استان خوزستان افزایش یافته است به طوری که ظرفیت اکثر بیمارستان های خوزستان پر شده است همچنین موارد مرگ در این استان رشد ۷۷ درصدی داشته است.

در حال حاضر ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع است.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان به حدود ۵۵ درصد رسیده که حد مطلوب آن ۹۵ درصد است.

شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار