رئیس دستگاه حفاری 63 فتح شرکت ملی حفاری ایران

حفاری در میدان نفتی زیلایی با توجه به ساختار زمین شناسی سخت و پیچیده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 دی 1399 | 23:39 ب.ظ
حفاری در میدان نفتی زیلایی با توجه به ساختار زمین شناسی سخت و پیچیده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در میدان نفتی زیلایی در شمال استان خوزستان با توجه به ساختار زمین شناسی، پیچیده، سخت و پر ریسک است. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، ابوذر اسکندری افزود: دستگاه حفاری ۶۳ فتح از تیرماه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در میدان نفتی زیلایی در شمال استان خوزستان با توجه به ساختار زمین شناسی، پیچیده، سخت و پر ریسک است.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، ابوذر اسکندری افزود: دستگاه حفاری ۶۳ فتح از تیرماه ۹۸ در موقعیت این میدان در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مناطق نفتخیز جنوب در حال حفر یک حلقه چاه توسعه ای می باشد.

وی با اشاره به اینکه حفاری این چاه بر روی لایه آسماری انجام می شود و برای دستیابی به عمق مورد نظر  تاکنون چهار هزار متر حفاری صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه پیچیدگی سازندی و رفتار چاه، عملیات حفاری با ضرایب ایمنی و دقت بالا انجام می شود و به همین لحاظ مدت زمان اختصاص یافته برای حفر چاه در این موقعیت بیشتر از روال  معمول است.

اسکندری  که ۱۵ سال سابقه کار در شرکت ملی حفاری ایران دارد و دانش آموخته مرکز آموزش تکنولوژی حفاری شرکت و دارای مدرک کارشناسی مکانیک است، گفت: از چهار سال کار در سمت رئیس دستگاه یک سال است  مسئولیت دستگاه حفاری ۶۳ فتح را عهده دار می باشد.

رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح با اشاره به اینکه این دکل سنگین خشکی تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ شرکت قرار دارد، افزود: این دستگاه از ابتدای سال ۷۹ به ناوگان ملی حفاری پیوست و تا به امروز حفاری و تکمیل ۴۸ حلقه چاه نفتی به متراژ ۱۷۳ هزار و ۵۲۶ متر در کارنامه آن به ثبت رسیده است.

وی کار بر روی دستگاه های حفاری را سخت، اما دوست داشتنی توصیف و  اظهار کرد: نوع کار در صنعت حفاری به گونه ای است که یکنواختی ایجاد نمی کند زیرا شرایط اقلیمی ، رفتار چاه و  وضعیت مخازن برای فرد فرصت های کاری توام با کسب آموزه های جدید فنی و تخصصی ایجاد می کند.

اسکندری در همین ارتباط به کار بر روی دستگاه های حفاری  ۶۳،  ۶۴ و  ۶۸  فتح در میادین زیلایی ، مسجدسلیمان، مارون، سیاهمکان و بی بی حکیمه در مناطق نفتخیز جنوب اشاره و گفت: کارکنان عملیاتی با علاقمندی تلاش دارند تا در راستای پیشبرد اهداف شرکت با رعایت استانداردهای ایمنی کار ، نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمایند.

رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح افزود: در این راستا کارکنان مستقر بر روی این دکل استفاده بهینه و تعمیر و نگهداشت تجهیزات را همواره مدنظر داشته و دارند و بازسازی  قطعات به ویژه  پمپ های سیال و حتی ساخت برخی قطعات اعم از لاستیکی یا فلزی پمپ ها در محل از جمله کارهایی است که توسط کارکنان صورت می گیرد و این نشاندهنده تعصب و حمیت سازمانی آنان در استمرار کار  است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار