معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مطرح کرد

استفاده از آب شیرین‌کن برای مصرف صنایع پتروشیمی خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 26 دی 1399 | 15:26 ب.ظ
استفاده از آب شیرین‌کن برای مصرف صنایع پتروشیمی خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در دستور کار است و این منطقه در فاصله کمی از دریا قرار دارد و صنایع نیز با مشکل تامین آب مواجه هستند، باید استفاده از آب شیرین‌کن برای مصرف صنایع در دستور کار قرار گیرد. […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در دستور کار است و این منطقه در فاصله کمی از دریا قرار دارد و صنایع نیز با مشکل تامین آب مواجه هستند، باید استفاده از آب شیرین‌کن برای مصرف صنایع در دستور کار قرار گیرد.

نورالله حسن‌زاده در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ششمین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که امروز (۲۴ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه در حوزه صنعت تاکنون ۲۲۳ میلیارد تومان تخصیص داشته‌ایم و انتظار داریم آنچه از این سهم باقی مانده است، از سوی بانک‌ها پرداخت شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی افزود: بانک‌ها تلاش کنند سهم در نظر گرفته شده در خصوص اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه به بخش‌های مختلف و به ویژه صنایع پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در کشور و اینکه در خوزستان شرکت‌های بزرگی داریم، باید برای تامین آب مورد نیاز این صنایع به سمت استفاده از آب شیرین‌کن برویم.

حسن‌زاده گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در دستور کار است و این منطقه در فاصله کمی از دریا قرار دارد و صنایع نیز با مشکل تامین آب مواجه هستند، باید استفاده از آب شیرین‌کن برای مصرف صنایع در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: قرار است آب شیرین‌کن‌هایی به صنایع مستقر در کویر آب برسانند؛ با توجه به فاصله ۳۰ کیلومتری پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های خوزستان از دریا، توجیه بیشتری دارد که ما در خوزستان از آب شیرین‌کن استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر تلاش کنند و کمک کنند که به سمت استفاده از آب شیرین‌کن برویم؛ این موضوع باید پیگیری و بررسی شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار