استاندار خوزستان:

هیچ شهر و منطقه‌ای در خوزستان کمبودی در بیمارستان ندارد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 دی 1399 | 13:32 ب.ظ
هیچ شهر و منطقه‌ای در خوزستان کمبودی در بیمارستان ندارد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: هیچ شهر و منطقه‌ای از استان با کمبود تخت چه در بخش‌های عادی و یا مراقبت‌های ویژه و ICU و یا حتی خواباندن بیماران در راهروهای بیمارستان مواجه نشده است. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر ، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل و تقدیر از مدافعان […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: هیچ شهر و منطقه‌ای از استان با کمبود تخت چه در بخش‌های عادی و یا مراقبت‌های ویژه و ICU و یا حتی خواباندن بیماران در راهروهای بیمارستان مواجه نشده است.

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر ، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل و تقدیر از مدافعان سلامت استان که به پاسداشت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنها در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: پیدایش و شیوع ویروس کرونا باعث شد تا در زمینه ترویج فرهنگ ایثار که در هشت سال دفاع مقدس بسیار در جامعه گسترش پیدا کرده بود، برای نسل جدید ایجاد شود.

وی عنوان کرد: امروز وظیفه خود را می‌دانیم تا از نمایندگان هفت هزار مدافع سلامت چه در حوزه بهداشت که در زمینه‌های بیماریابی، کنترل، پیشگیری، اِپیدمیولوژی و طراحی نقشه راه برای کنترل بیماری و چه در حوزه درمان بیماران که در ایام شیوع بیماری کرونا در کشور با نشان دادن رشادت و ازخودگذشتگی با فرماندهی فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم جندی‌شاپور اهواز که خود را وقف جامعه کردند، تشکر کنیم.

شریعتی با بیان اینکه خطرپذیری آگاهانه برای رسیدن به ارزش‌هایی والاتر از ارزش‌های فردی اجر بیشتری دارد، افزود: کسانی که با علم به خطرات و تهدیدهای موجود در این مسیر، از جان خود گذشتند و به سوگند و تعهد خود نسبت به جامعه پایبند ماندند و هدف خود را محقق کردند، آفرین جامعه را از آن خود کرده‌اند و کشور سپاسگزار زحمات و رشادت‌های آنهاست.

وی با بیان اینکه در دوره پیک بیماری با وجود فشارهای بسیار زیادی که بر جامعه و کشور تحمیل شده بود اما همچنان شرایط در استان خوزستان در کنترل بوده است، اظهار کرد: در دوره پیک بیماری با وجود افزایش بیماران در بیمارستان‌ها و شرایط سنگینی از جمله کنترل و درمان بیماری و اختصاص پیدا کردن بیمارستان‌های متعدد به افراد مبتلا به ویروس کرونا برای سایر بیماری‌های دیگر نگرانی ایجاد شده بود.

شریعتی ادامه داد: همچنین مشکلاتی در تأمین امکانات و پشتیبانی در این زمینه، به لطف خداوند و با ازخودگذشتگی، تحمل و بردباری مدافعان سلامت از این شرایط عبور کردیم که این مهم نشان‌دهنده وطن‌پرستی و مسئولیت‌پذیری بالای نخبگان کشور در قبال جامعه حتی در شرایط سخت و با وجود نا ملایمتی‌های زیاد است.

استاندار خوزستان افزود: به همت و برنامه‌ریزی و فعالیت‌های کادر درمانی در شرایط پیک بیماری، هیچ شهر و منطقه‌ای از استان با کمبود تخت چه در بخش‌های عادی و یا مراقبت‌های ویژه و ICU و یا حتی خواباندن بیماران در راهروهای بیمارستان مواجه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط فعلی استان در مواجهه با بیماری کرونا جز با همت و بردباری کادر درمان و مدافعان سلامت استان محقق نمی‌شد، افزود: تجربیات مدافعان سلامت در مواجهه با یک بیماری عفونی ناشناخته، چند چهره و پیچیده باعث شد تا امروز شاهد کاهش آمار فوتی و بستری در استان باشیم.

شریعتی با یادآور شدن فشارها و حملاتی که پیش از شیوع بیماری کرونا بر جامعه پزشکی و نخبگان کشور تحمیل شده بود، گفت: زمانی که نخبگان یک جامعه را با حرمت‌شکنی بی‌اعتبار کنند، برای کل آن جامعه حرمت و اخلاقی باقی نخواهد ماند و این گونه جامعه به هزاران بی‌راهه کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: اما مردم پس از شیوع بیماری کرونا و مشاهده ازخودگذشتگی کادر درمانی کشور و به احترام این قشر ایستادند و فهمیدند تمامی آن حملات چیزی جر عقده‌گشایی نبوده است و مدافعان سلامت در زمان خطر بیشترین خطرپذیری را برای سلامت، سربلندی و امنیت جامعه و کشورشان از خود نشان می‌دهند.

نماینده عالی دولت همچنین با اشاره به توأم شدن شیوع بیماری کرونا با تحریم‌های ظالمانه چندجانبه، بیان کرد: با وجود سختی‌های موجود و تحریم‌های ظالمانه و مشکلات موجود در زمینه ورود تجهیزات و تأمین دارو برای بیماران که کمتر کشوری با چنین مشکلاتی مواجه بود، با توان و همت متخصصان داخلی ما تبدیل به تولیدکننده و صادرکننده وِنتیلاتور شدیم و طبق آمار می‌توان متوجه این شد که از هیچ کشوری دیگر در زمینه درمان، بهبود و کنترل عقب نیستیم و حتی دارای شرایط بهتری نسبت به سایر کشورها هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار