استاندار: احداث شبکه فاضلاب مطالبه به‌حق و بر زمین مانده مردم خوزستان است

تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1395 | 19:45 ب.ظ
استاندار: احداث شبکه فاضلاب مطالبه به‌حق و بر زمین مانده مردم خوزستان است زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با بیان اینکه پروژه آب و فاضلاب استان در جهت اقتصاد مقاومتی است، گفت: استان خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که علاوه بر مشکل کمی در بحث آب، مشکلات کیفی نیز دارد؛ بسیاری از شهرستان‌های خوزستان یا شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارند یا فاضلاب آن‌ها بسیار فرسوده است که باید به این مسأله رسیدگی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان با بیان اینکه پروژه آب و فاضلاب استان در جهت اقتصاد مقاومتی است، گفت: استان خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که علاوه بر مشکل کمی در بحث آب، مشکلات کیفی نیز دارد؛ بسیاری از شهرستان‌های خوزستان یا شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارند یا فاضلاب آن‌ها بسیار فرسوده است که باید به این مسأله رسیدگی شود.

به گزارش نخبگان، دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز، شنبه ۱۴ اسفندماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به مردم خوزستان قول دادند تا به حل مسأله آب و فاضلاب استان چه از طریق صندوق توسعه یا فاینانس بپردازند و پس از این سفر نیز آقای نوبخت، ریاست سازمان برنامه‌ریزی کشور برای عملیاتی کردن این قول به استان خوزستان سفر کردند.

وی گفت: قرار است جلسه‌ای برگزار شود تا در این زمینه تأمین مالی اولیه انجام گیرد و امیدواریم با توجه به دستورات ریاست‌جمهوری و تلاش‌هایی که انجام گرفته، این طرح عملیاتی شود. امیدواریم تأمین مالی اولیه‌ای برای اجرای این طرح انجام بگیرد، سپس از طریق یک کنسرسیوم داخلی یا از طریق فاینانس عملیاتی شود. این یک مطالبه به‌حق مردم استان است که سال‌ها بر زمین مانده و اکنون باید به آن توجه شود. وزارت نیرو به سازمان آب و برق نیز ابلاغ کرده که این کار برای بحث فاینانس به مناقصه گذاشته شود.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم در راستای فاینانس طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری یا تأمین منابع لازم از طریق اعتبارات صندوق توسعه برای طرحی که مقام معظم رهبری در سال ۷۵ دستور آن را دادند و در راستای امنیت غذایی کشور است، اقداماتی انجام گیرد، زیرا این طرح، “اقتصاد مقاومتی‌ترین” طرح کشور است.

 شریعتی گفت: رئیس‌جمهور نیز در اولین سفر خود به استان این طرح را به مردم خوزستان قول داده است‌ که تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار از آن نیز در استان اجرایی شده و همچنین در بحث تأمین آب آن مقداری مشکل وجود داشت که اکنون نیز حل شده است. وزارت نیرو، بحث تخصیص آب این طرح را نیز تأمین کرده است و انتظار داریم که باقی‌مانده این طرح نیز تعیین تکلیف شود که از طریق فاینانس یا صندوق توسعه، این طرح را اجرایی کنیم.

 وی همچنین با اشاره به موضوع بیمارستان ۲ هزار تختخوابی اهواز، افزود: قرار بود این پروژه توسط فاینانس ایتالیایی اجرایی شود، وزیر بهداشت نیز پیگیری کرده است تا این طرح نیز عملیاتی و مسأله فاینانس آن تعیین‌تکلیف شود؛ زیرا با توجه به نیاز استان خوزستان و فرسوده بودن تخت‌های بیمارستانی و کمبودهای قابل‌ملاحظه و ظرفیت توریسم سلامت استان، اهمیت اجرای آن بسیار بالا است.

 استاندار خوزستان اظهار داشت: کارهایی که وظیفه ما بوده، مانند تخصیص زمین برای احداث این بیمارستان انجام گرفته و با تصویب آن در شورای اقتصاد و سپس اجرای آن در استان، تحول قابل‌ملاحظه‌ای در نظام سلامت استان ایجاد خواهد شد.

 شریعتی عنوان کرد: سیستم بانکی آن‌طور که باید در استان عمل نکرده و اکنون باید خود را با چرخه حرکت کشور وفق دهد. اگر بنا است رشد هشت درصدی در کشور ایجاد شود، با این سختگیری‌های نظام بانکی محقق نمی‌شود. ما می‌دانیم که منابع بانک‌ها کم شده و به علت تورم آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، اما باید در عین حال برای دستیابی به رشد ۸ درصدی، بانک‌ها با انعطاف‌پذیری بیشتر فعال شوند و همسو با چرخه حرکت کشور فعالیت کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار