مستند هوخ نور آماده نمایش است

تاریخ انتشار: دوشنبه 27 شهریور 1396 | 19:44 ب.ظ
مستند هوخ نور آماده نمایش است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مستند هوخ نور ساخته کارگردان صادق رضایی آماده نمایش است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، این کارگردان در گفت‌ و گویی اظهار کرد: این مستند ۶۲ دقیقه‌ای به تاریخ و پیشینه حکومت‌هایی مانند عیلامیان با استناد به آثار مکشوفه گنجینه جوبجی در رامهرمز می‌پردازد. وی بیان کرد: معرفی بناهای تاریخی، جاذبه های […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مستند هوخ نور ساخته کارگردان صادق رضایی آماده نمایش است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، این کارگردان در گفت‌ و گویی اظهار کرد: این مستند ۶۲ دقیقه‌ای به تاریخ و پیشینه حکومت‌هایی مانند عیلامیان با استناد به آثار مکشوفه گنجینه جوبجی در رامهرمز می‌پردازد.
وی بیان کرد: معرفی بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری رامهرمز و معرفی هویت رامهرمز در مقاطع مختلف تاریخی از جمله اهداف ساخت این مستند است.
رضایی ادامه داد: علاوه بر این، معرفی میراث معنوی رامهرمز، موسیقی محلی این شهر و نشان دادن آداب، رسوم و سنت هایی مردم رامهرمز از دیگر اهداف این مستند تاریخی است.
وی توضیح داد: رامهرمز یکی از شهرهایی است که زمانی در زمینه کشاورزی مدرن پیشتاز بوده است که در این مستند به این موضوع نیز پرداخته شده است.
این کارگردان تصریح کرد: این اولین مستندی که به طور تخصصی به آثار رامهرمز می‌پردازد و پیش از این مستندی جامع درباره رامهرمز نداشتیم.
وی توضیح داد: در این مستند فرضیه های جدیدی مانند این که آیا رامهرمز در گذشته پایتخت عیلامیان بوده است یا خیر برای مخاطبان مطرح می‌شود.

رضایی با اشاره به نام این مستند بیان کرد: با توجه به کشفیات اخیری که در سالهای ۸۸ و ۸۹ انجام شد ثابت شده رامهرمز پایتخت عیلامیان است که در بسیاری از کتیبه‌های چغازنبیل با نام ‘هوخ نور’ از آن نام شده است.
وی گفت: ساخت این مستند از سال ۹۳ آغاز و در سال ۹۵ نیز آماده تدوین شد.

این کارگردان با اشاره به عوامل این مستند بیان کرد: عبدالعزیزساقی رامهرمزی (تهییه کننده)، مهدی قنواتی (تدوین)، ضیا حاتمی و محمود اسدی (تصویربرداران)، مژگان محجوبی(دستیار کارگردان)، محمد حبیبی(مدیر هماهنگی)، منصور معتمدی(مشاور تاریخی) عوامل دست اندرکاران این مستند هستند.

صادق رضایی متولد ۱۳۶۱ و مدس دانشگاه است که ساخت مستند ‘گاگریو’، مجموعه مستند ‘چشم انداز‌های جلگه خوزستان’، مستند ‘چاپچی‌ها’، مستند ‘تاراز’، فیلم کوتاه ‘آزادی’، فیلم کوتاه داستانی ‘دو دریچه، و ‘سد زندگی’ را در کانامه دارد.

برچسب‌ها: ,
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار