برگزاری جشنواره فیروزه ظرفیتی برای حمایت از کالاهای بومی در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1400 | 23:11 ب.ظ
برگزاری جشنواره فیروزه ظرفیتی برای حمایت از کالاهای بومی در خوزستان زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفـت:سومین جشنواره جایزه فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان با هدف فرهنگ سازی تولید و مصرف کالاهای بومی همزمان با هفتمین دوره جشنواره فیروزه کشور برگزار می‌شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا مرتضی جمشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری سومین […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفـت:سومین جشنواره جایزه فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان با هدف فرهنگ سازی تولید و مصرف کالاهای بومی همزمان با هفتمین دوره جشنواره فیروزه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا مرتضی جمشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری سومین جشنواره جایزه فیروزه در محل این اداره کل با اشاره به اینکه این جشنواره با محور کالاهای فرهنگی و اسلامی برگزار می‌شود بیان کرد: معرفی آثار هنرمندان و تولید کنندگان بومی استان به شرکت های خلاق فرهنگی گام بلندی در حمایت از محصولات بومی و فرهنگی با توجه به تنوع اقوام مختلف خوزستان است لذا این جشنواره با هدف فرهنگ سازی تولید و مصرف کالاهای بومی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره، گامی در راستای ترویج استفاده از محصولات فرهنگی، با توجه به ارزش‌های موجود در جامعه است.

جمشیدی با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش کالاها و هدایای فرهنگی، نوشت افزار، اسباب بازی و عروسک سازی برگزار می‌شود ادامه داد: جوایز برگزیده نفر اول هر بخش علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم مبلغ ۱۰ میلیون ریال است.

وی افزود: شرکت کنندگان در هر بخش این جشنواره می توانند پس از ثبت نام، از طریق سامانه jayezehfiroozeh.ir  آثار خود را به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارسال کنند.

دبیر سومین دوره جشنواره فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان نیز با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی فیروزه و کالاهای فرهنگی در کشور گفت: این رویداد فرهنگی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری  و همزمان با سومین دوره آن در خوزستان برگزار می‌شود.

ارسلان عبداللهی افزود: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی این است که در حوزه اقتصاد فرهنگی، تولیدات فرهنگی افراد تبدیل به برندشده تا بتوانند در موضوع تجاری سازی در زمینه کاربردی سازی محصولات فرهنگی ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این رویداد فرهنگی ترویج مصرف کالای فرهنگی بین خانواده ها است گفت: این جشنواره  ظرفیتی را ایجاد کرده که تولید کنندگان کالاهای فرهنگی بتوانند محصولات خود را به شکل کاربردی ارایه دهند.

وی با بیان اینکه معیار داوری این رویداد نیز با دیگر رویدادهای حوزه فرهنگی و هنری متفاوت است بیان کرد: یکی از اصلی ترین معیارهای داوری محصولات فرهنگی این جشنواره علاوه بر موضوع خلاقیت و نوآوری، بحث کاربردی بودن محصول است؛ لذا بحث ارزش قیمتی محصول ملاک نیست، بلکه بیشتر استفاده عموم مردم و خانواده‌ها از این محصولات در زندگی روزمره مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پارسال بخش کسب و کارهای نوپای فرهنگی در جشنواره به عنوان یکی از محورها مد نظر بود که امسال به دلیل استقبال از این بخش، وزارتخانه به دنبال آن است که در یک رویداد جداگانه آن را برگزار کند.

عبداللهی افزود: سومین جشنواره فیروزه در چهار محور با بخش عروسک، نوشت افزار، اسباب بازی و کالاها و هدایای فرهنگی برگزار می شود که در بخش آخر از تمام فعالان در حوزه صنایع دستی، هنرهای تجسمی و مد و لباس می توانند در این بخش شرکت کنند.

وی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را از سوم تا ۳۰ آذر امسال بیان کرد و گفت: هنرمندان و فعالان فرهنگی می‌توانند پس از ثبت نام در سایت به نشانی jayezehfiroozeh.ir و بارگزاری محصول خود اثر را به صورت فیزیکی به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه فیروزه تحویل دهند.

دبیر سومین دوره جشنواره فیروزه با بیان اینکه آیین پایانی این رویداد فرهنگی در نیمه دوم دی امسال برگزار می شود افزود: در دوره های گذشته بیش از ۲۰۰ از خوزستان در این جشنواره شرکت داده شد، و خوزستان درحوزه صنایع دستی رتبه اول را کسب کرد.

وی ادامه داد: سال نخست این جشنواره به مدت یک هفته در سالن امام رضا(ع)ی نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد و پارسال نیز به خاطر شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد.

گفتنی است در آیین پایانی این جشنواره از پنج رسانه برتر در پوشش خبری خوب و مفید این رویداد فرهنگی تجلیل خواهد شد.

در این نشست از پوستر برگزاری سومین جشنواره فیروزه و کالاهای فرهنگی در خوزستان در این اداره کل رونمایی شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار