نکوهش رسم تیراندازی در آیین‌های عروسی و عزا؛

سلاح را زمین بگذار

افشار پرویزی بابادی
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401 | 18:19 ب.ظ
سلاح را زمین بگذار زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان – افشار پرویزی بابادی به نقل از امید خوزستان:سنت غلط تیراندازی در آیین‌های عروسی و عزا باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم می‌شود، موضوع تیراندازی در مراسمات توسط برخی افراد در استان خوزستان، بسیار غلط و خلاف شرع مقدس اسلام است. تیراندازی در مراسم‌ها با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان – افشار پرویزی بابادی به نقل از امید خوزستان:سنت غلط تیراندازی در آیین‌های عروسی و عزا باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم می‌شود، موضوع تیراندازی در مراسمات توسط برخی افراد در استان خوزستان، بسیار غلط و خلاف شرع مقدس اسلام است.

تیراندازی در مراسم‌ها با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته بلکه امنیت روانی مردم را هدف گرفته است.

یکی از اقدامات انجام شده برای مقابله با بدعت غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا راه اندازی پویش “نه” به تیراندازی است که مورد استقبال بزرگان و ریش سفیدان قرار گرفته است و انتظار می‌رود مردم با بزرگان، معتمدان و نیرو‌های انتظامی همکاری لازم را در جهت حذف این رسم غلط داشته باشند.

وجود اسلحه‌های غیرمجاز و جنگی در بین اقشار مختلف مردم یکی از دلایل تیراندازی در مراسم عروسی و عزا است، نیروی خدوم انتظامی با تلاش‌های گسترده همواره در جهت جمع آوری آن‌ها در میدان است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگزار نمی‌کند.

این آسیب اجتماعی گاهی منجر به مرگ و یا مصدومیت افراد شرکت کننده در آن مراسم می‌شود، چرا باید شروع زندگی یک زوج جوان که با هزاران امید و آرزو یا علی گفتند و عشق را آغاز کردند با تیراندازی بی هدف به زندگی یک فرد دیگر پایان دهد.

یا هنگامی که عزیزی فوت می‌کند تیراندازی در مراسم تشییع و تدفین آن منجر به مصدومیت دیگران شود و همچنین رعب و وحشت و ناامنی در دل مردم ایجاد کند.

با افرادی که در مراسم عروسی و عزاداری اقدام به تیراندازی کنند، برخورد قانونی می‌شود و سلاح آن‌ها نیز ضبط خواهد شد و با استفاده از بنرهای آموزشی شهروندان از برخورد با تیراندازای در مراسمات آگاه شده اند.

باید با راهکار‌های مناسب فرهنگی، جهت اصلاح و مبارزه با رسوم نامناسب و غلط تیراندازی در مراسمات عزا و شادی گام‌های اساسی و اثربخشی برداشته شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار